آغاز عملیات احیای گذر دوم بافت تاریخی گرگان

شهردار گرگان از آغاز عملیات اجرایی مرمت و احیای گذر دوم شهر تاریخی استرآباد(گرگان) هم‌زمان با سالروز ثبت ملی این اثر تاریخی ارزشمند استان گلستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، سیدمحمدرضا سیدالنگی عصر روز چهارشنبه ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۳در گفت‌وگو با برنامه صبح عالی صداوسیمای گلستان، گفت: بافت تاریخی گرگان بزرگ‌ترین بافت تاریخی شمال کشور است که در تاریخ ۲۴ شهریور سال ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

شهردار گرگان تأکید کرد: تلاش شهرداری برای حفظ بافت‌ تاریخی گرگان است و اعتقاد ما این است که بافت تاریخی به شهر گرگان هویت می‌دهد.

او بیان کرد: به‌منظور احیای کف‌سازی و جداره سازی و نورپردازی گذرمحله درب‌نو، شهرداری گرگان ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده و یکی از ابتکارات ما این است که تیرهای چراغ‌برق متناسب با هویت تاریخی شهر تغییر دهیم و تاکنون ۱۰ تیر برق نیز بر این اساس تغییر کرده است.

سیدالنگی افزود: باهدف حفظ هویت بافت تاریخی گرگان و ایجاد ارزش در این بافت، این محدوده را در قالب شش گذر طراحی کرده‌ایم که امروز عملیات احیای گذر دوم بافت تاریخی آغاز شده است.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: این پروژه در حدفاصل آفتاب ۱۵ و درب‌نو تا خیابان رجایی است و جداره سازی، بهسازی و کف‌سازی این گذر اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062901793
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha