آوای صلح در موزه هفت‌تپه طنین‌انداز شد

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه گفت: کودکان و نوجوانان در موزه هفت‌تپه با نواختن آوای صلح و اجرای نقاشی، روز جهانی صلح را گرامی داشتند.

به‌گزارش میراث‌آریا، عاطفه رشنویی گفت: به مناسبت بزرگداشت روز جهانی صلح، و یادآوری جایگاه کودکان در برقراری صلح، برنامه آوای صلح، با تلفیقی از هنر نقاشی و موسیقی ویژه کودکان و نوجوانان با همکاری آموزشگاه هنری و فرهنگی زیگورات شوش در موزه هفت‌تپه برگزار شد.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه در ادامه افزود: آموزش صلح برای همه اقشار جامعه به ویژه برای  کودکانی که در حال ساختن هویت و ارزش‌های خود هستند ضروری است و برای دستیابی به این مهم، هنر نقش اساسی و کمک‌کننده‌ای دارد.

او تصریح کرد: باتوجه به این‌که موسیقی و نقاشی زبان صلح جهانی هستند، اجرای این نوع از هنرها توسط کودکان که خود از پایه‌های وجودی صلح محسوب می‌شوند در دستیابی به مفهموم صلح جهانی نقش به‌سزایی دارد.

رشنویی با آرزوی تحقق صلح و دوری کودکان از جنگ و جنگاوری عنوان کرد: موزه هفت‌تپه و پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه درنظر دارد تا با هدف تحقق شعار شورای جهانی موزه‌ها (ایکوم) با برگزاری برنامه‌های آموزش‌محور و حضور کودکان و نوجوانان، در تقویت همبستگی ملی و هویت ایرانی‌اسلامی صلح‌آمیز مؤثر واقع شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403063101872
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha