ساماندهی سرویس‌های بهداشتی منطقه گردشگری امامزاده آقام شهید فراشبند با اعتبار ۳۷۹ میلیون تومان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از اجرای پروژه تعمیرات سرویس بهداشتی منطقه گردشگری امامزاده آقام شهید در شهرستان فراشبند خبر داد.

به گزارش میراث آریا، محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه امامزاده سید شجاع‌الدین حسن (ع) معروف به آقام شهید، یکی از بقاع متبرکه در استان فارس است که از سراسر ایران زائر دارد، گفت: این بقعه متبرکه در حال حاضر به یکی از مناطق جاذب گردشگر و زائر تبدیل‌ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: طبق بررسی‌های انجام‌ شده و برای رفاه حال زائران این امامزاده تمامی سرویس‌های بهداشتی منطقه تعمیر و ساماندهی خواهند شد.

او تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از ۳۷۹ میلیون تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته‌ شده که طی دوماه به انجام می‌رسد.

بقعه و بارگاه امام‌زاده شهید در فاصله ۱۷۲ کیلومتری غرب شیراز و ۴۰ کیلومتری شهر فراشبند بانام مستعار آقام شهید واقع‌ شده و با استناد به کتاب تاریخ و فرهنگ مردم فراشبند، فراشبندی‌ها او را از فرزندان بلا واسطه امام موسی بن جعفر (ع) و جزء همراهان احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) در سفر به ایران می‌دانند.

نام او سید شجاع و معروف به آقام شهید و از نوادگان امام موسی ابن جعفر (ع) بوده که بر روی سنگ‌قبر او نوشته است، «سیدشجاع ‌الدین بن سید علاءالدین بن موسی بن جعفر (ع)». در حال حاضر این امام‌زاده که یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری روستایی و مذهبی استان فارس است و همواره موردتوجه زائران و گردشگران بسیاری است به طوری که هر ساله به ویژه در در ایام نوروز زائران زیادی از سراسر کشور به این منطقه آمده و امامزاده جلیل القدر را زیارت می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070100037
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha