بیست و هشتمین دوره جشنواره انگور در تاکستان برگزار شد

هم‌زمان با آخرین هفته برداشت خوشه‌های زرد انگور بیست و هشتمین دوره جشنواره انگور تاکستان با حضور محمدمهدی برومندی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی، مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از مردم و گردشگران برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا، این جشنواره روز پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ با محوریت حرکت از باغداری سنتی به مدرن، راهکار داشتن خوشه های برتر و تاثیر کیفیت کشمش در صادرات با مشارکت فرمانداری شهرستان تاکستان، شهرداری و شورای شهر تاکستان، ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش،  جهاد کشاورزی، بخشداری مرکزی، فرماندهی انتظامی و... در خیابان انگور شهر تاکستان به‌اجرا درآمد.

بیست و هشتمین دوره جشنواره انگور در تاکستان برگزار شد

رگزاری کارناوال جشن انگور، موسیقی محلی و سنتی، اجرای مراحل تولید شیره، آبغوره و کشمش، اجرای برنامه‌های آیینی، اجرای برنامه‌های شاد و تنوع هنری و فرهنگی، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، مردم‌شناسی، صنایع‌غذایی و ارئه محصولات باغی، پخت انواع نان سنتی و غذاهای محلی، برگزاری نمایشگاه ارقام مو، برگزاری دوره حضوری نحوه مبارزه با آفات و باغداری نوین و برپایی تور رایگان باغ‌گردی از جمله برنامه‌های این جشنواره بود.

در ادامه این جشنواره موسیقی تاتی و کردی و آیین انگورچینی( بارگادون) اجرا شد.در منطقه تاکستان به‌دلیل فراوانی باغ‌های انگور، جشنی در هنگام برداشت محصول مرسوم است که در شهریورماه برگزار می‌شود.

در این جشن علاوه بر اجرای موسیقی بومی و سروده‌های محلی از تولیدکنندگان انگور در محلات مختلف و پدیدآوردندگان مرغوب‌ترین یا بیشترین انگور و نوآوری در فرآیند داشت و برداشت انگور تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070100049
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha