گردشگری بهترین سازوکار برای ارتقا گفت‌وگو و همکاری با سایر کشورهاست/ ایران حرف‌های زیادی برای گفتن به گردشگران خارجی دارد

معاون راهبردی رئیس‌جمهوری استفاده از دیپلماسی گردشگری را بهترین سازوکار و وسیله برای ارتقای گفت‌وگو و همکاری با سایر کشورها عنوان کرد و برگزاری اجلاس سالیانه مجمع گفت‌وگوهای همکاری آسیا (ACD) به ریاست ایران در یزد را  فرصتی مغتنم به‌منظور ارتقای گردشگری کشور و همکاری بین کشورهای عضو دانست.

محمد جواد ظریف معاون راهبردی رئیس‌جمهوری در حاشیه برگزاری نشست مشترک سفرای کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوهای همکاری آسیا (ACD) در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا بیان کرد: مجمع گفت‌وگوهای همکاری آسیا (ACD) نمادی برای گفت‌وگو و یکی از بهترین‌ راه‌ها برای داشتن گفت‌وگو، گردشگری است.

او ادامه داد: گردشگری یک مکانیزم عملی برای درک همدیگر و قدردانی از فرصت‌هایی است که فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و کشورهای مختلف برای ارائه دارند.

ظریف با بیان اینکه گردشگری راهی برای غنی‌سازی همدیگر از لحاظ درک فرهنگی و درک مردم هر کشور است، افزود: این چیزی نیست که بتوان از طریق مطالعه یا تماشای فیلم به آن دست پیدا کرد و به همین خاطر هم هست که گردشگری را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین سازوکارها، یکی از بهترین وسیله‌ها و مسیرها برای ارتقای گفت‌وگو و ارتقای درک و همکاری در نظر گرفت.

او به انتخاب یزد به‌عنوان پایتخت گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) در سال ۲۰۲۴ اشاره کرد و افزود: ایران حرف‌های زیادی برای گفتن به گردشگرها دارد، اما یزد بهترین فرصت‌هایی که ایران از لحاظ گردشگری دارد را ارائه می‌دهد.

ظریف با اشاره به ظرفیت‌های یزد، ادامه داد: تنوع فرهنگ‌ها در یزد چشمگیر است. ما در یزد زرتشتی‌ها را داریم که معتقدند این شهر یکی از مهدهای اولیه‌ دین زرتشتی بوده است. علاوه بر این، نماینده‌های مذاهب دیگری را هم در یزد داریم. یزد شهری است که هم کویر را به شما می‌دهد و هم تمدنی را که در حاشیه‌های کویر به تعالی رسیده است؛ شهری با ساختمان‌ها و میدان‌های مشهور.

معاون راهبردی رئیس‌جمهوری تصریح کرد: این فرصتی است برای ما تا شروع تازه‌ای در روابطمان با سایر اعضای جامعه‌ بین‌المللی رقم بزنیم، مخصوصا با سایر کشورهای منطقه‌ خودمان در آسیا.

او در پایان با ابراز امیدواری از حضور وزرای گردشگری کشورهای عضو در مجمع سالانه‌ای که امسال به ریاست ایران در یزد برگزار می‌شود، افزود: امیدوارم از این فرصت مغتنم استفاده کنیم و گردشگری را با تمام مزایای فرهنگی، تمدنی و اقتصادی‌اش، ارتقا ببخشیم و بتوانیم مسیر و برنامه‌ جدیدی را برای همکاری بین کشورهای ACD در حوزه‌ گردشگری آغاز کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070100073
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha