شناسایی ۴ طرح اشتغالزای حوزه صنایع‌دستی توسط کارگروه اشتغال قزوین

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی قزوین گفت: به‌دنبال بازدید اعضای کارگروه اشتغال شهرستان قزوین از طرح‌های مشاغل خانگی در بخش پشتیبان، چهار طرح اشتغال‌زای حوزه صنایع‌دستی با ۲۷ نیروی شاغل شناسایی شد.

به‌گزارش میراث آریا، سیدمیثم حصاری روز دوشنبه دوم مهرماه ۱۴۰۳ در خصوص طرح‌های مذکور گفت: در راستای حمایت از کسب‌وکارهای خانگی، اشتغال‌زایی و راستی‌آزمایی طرح‌های مشاغل خانگی، کارگروه اشتغال شهرستان قزوین متشکل از نمایندگان حوزه معاونت صنایع‌دستی استان، فرمانداری و اداره کار از چهار طرح فعال و اشتغال‌زای این حوزه بازدید کردند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی ‌قزوین افزود: این طرح‌ها در زمینه تولیدات چرمی دست‌دوز با ۱۵ نیروی شاغل، خراطی چوب با هفت نیروی شاغل و گلیم‌بافی با پنج نیروی شاغل فعالیت دارند که پس از شناسایی توسط کارگروه شهرستان و تصویب در کارگروه استانی مجوز مربوطه صادر و برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد.

او در خصوص شرایط مشمولان این طرح‌ها خاطرنشان کرد: مشمولان نباید از شاغلان بخش دولتی باشند و افراد تحت پوشش با حمایت از پشتیبان‌ها در مشاغلی که امکان تولید محصول را دارند تحت عنوان مشاغل خانگی اشتغال به کار دارند.

حصاری اضافه کرد: از مزایای این طرح‌ها کمک به افرادی است که امکان اشتغال در بیرون از منزل را ندارند و این امکان فراهم می‌شود که ضمن کمک به اقتصاد خانواده در کنار رسیدگی به امورات خانه به حرفه خود نیز اشتغال داشته باشند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی ‌قزوین یادآور شد: تا کنون بیش از ۲هزار مجوز مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی صادر شده و اعتبارات جذب شده برای حمایت از این طرح ها ۳۷ میلیارد و ۲۸۹ میلیون تومان برای ۸۰۰ طرح بوده‌است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070200099
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha