اقدامات ستاد مرکزی راهیان‌نور برای تحول اقتصادی در مناطق عملیاتی دفاع‌مقدس/ حضور افراد تاثیرگذار در یادمان‌ها برای جذب بیشتر گردشگر/ روایت هنرمندانه به زبان رسانه

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور گفت: بازارچه‌هایی در یادمان‌های دفاع مقدس برای کسب‌وکار روستایی و محلی ایجاد کردیم که باعث شده اقتصاد اهالی بومی منطقه پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

«روح الله حسین‌زاده» دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در گفت‌وگو با خبرنگار میراث آریا درباره اینکه برنامه ستاد مرکزی راهیان نور برای جذب گردشگر خارجی در مناطق عملیات جنگی و دفاع مقدس، چیست؟ گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات یکی از مجموعه هایی است که در این زمینه به ما کمک می کند و از این طریق زائرهای زیادی از جمله افراد تاثیرگذار و نویسنده ها و افرادی که در فضای کاریشان جزو افراد شاخص بودند به مناطق عملیاتی آمدند و روایت مناطق عملیاتی دفاع مقدس را برای مخاطبانشان داشتند.

او ادامه داد: به عنوان مثال برخی از یهودی ها را آوردیم و زمانیکه به مناطق عملیاتی رفتند و به آنها گفتیم عراق به کشور ما تجاوز کرد و ما دفاع کردیم آنها تعجب کردند و گفتند ما تا الان برعکس فکر می کردیم اما الان فهمیدیم اینطور نبوده است. چون تبلیغات و رسانه در دنیا دست ما نیست آنها هم اصل و حقیقت موضوع را نمی دانستند. آنها از ایران و مردم ایران تصویری نادرست نشان دادند و این تبلیغات سو و ایران هراسی هنوز هم در حال اجراست..

حسین زاده همچنین افزود: موضوع دیگر بحث پیشرفت در راهیان نور است. اردوهای پیشرفت را ترکیبی کار می کنیم و خارجی ها و داخلی ها را به مناطق عملیاتی دفاع مقدس و مکان هایی که توسعه پیدا کرده است، می بریم. این مناطق جزو مظاهر پیشرفتمان است که در بستر جنگ اتفاق افتاده، دفاع مقدس ما باعث شده اینهمه رشد کنیم که نفر اول تولید آهن اسفنجی و نفر سوم تولید استیل در دنیا شویم یا در هواپیماسازی مان و سوخت هسته ای و اتمی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

او ادامه داد:  بازارچه‌هایی در یادمان‌های دفاع مقدس برای کسب‌وکار روستایی و محلی ایجاد کردیم که باعث شده اقتصاد اهالی بومی منطقه پیشرفت چشمگیری داشته باشد. همچنین زیرساخت هایی آماده کردیم و در تولید محتوا کارهایی به زبان های مختلف انجام دادیم و در تبلیغات به آنها نگاه جدی داریم. کمیته بین الملل نیز وظیفه اش این است که با سازمان فرهنگ ارتباطات و سازمان امور خارجه همکاری کرده و از مردم اثرگذار به این مناطق دعوت کند. ما هر ساله حتی از آمریکا زائر داریم.

حسین زاده در خصوص تحول اقتصادی در این مناطق، گفت: در بحث عمرانی و حمل و نقل در استان کارهایی انجام دادیم. برای مثال به گردشگران گفته شده نباید از استان خود مواد غذایی به استان ها بیاورد و خریداری اینها توسط استان مقصد باید انجام شود و برای کسب و کار مردم و رزق و روزی‌شان آورده جدی داریم.

او ادامه داد: سال گذشته نزدیک به ۴ میلیون نفر از مناطق عملیاتی راهیان نور بازدید کردند و گردش مالی خوبی بوجود آمد. برای مثال خرید سوغاتی، ترددها و هزینه مواد غذایی شامل این هزینه ها می شود که نزدیک به ۵۲ شغل درگیر این موضوع در راهیان نور بودند.

حسین زاده درباره برنامه های جدیدی که برای هفته دفاع مقدس دارند، گفت: برنامه «این ستاره‌ها» را داریم که کار کشوری است و اینجا برگزار می شود و ۱۵ استان و ۸۰ شهرستان آن را برگزار می کنند. این ستاره ها از دوشنبه دوم مهرماه در قطعه ۴۰ بهشت زهرا به مدت ۵ شب برگزار می شود. روایت گری، نماهنگ، تواشیح، نمایشگاه ادوات نظامی، غرفه های مختلف فرهنگی و خدماتی، مداحی از جمله برنامه های در نظر گرفته شده ما برای هفته دفاع مقدس است.  

او ادامه داد: از مهم ترین برنامه های ما در این ستاره‌ها، بازسازی و شبیه سازی عملیات فتح المبین است که جاذبه گردشگری خوبی است و مردم هم می توانند در این برنامه به صورت حضوری شرکت کنند و ورود برای عموم رایگان است. همچنین سردار علی فضلی، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید، سردار حسن زاده، آقای احمدیان، سردار عسگری از روایت گران جنگ در این برنامه هستند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور درباره اینکه با گذشت چهل سال از دفاع مقدس چه تغییراتی در روایت گری جنگ صورت گرفته است؟ بیان داشت: ما از راویانی که به چند زبان مسلط بودند بهره بردیم. بروشور و نقشه QR CODE که به سه زبان تهیه شده را در اختیار گردشگران قرار می دهیم. همچنین راویان کنش‌گر مجازی یا همان روایت به زبان هنر و رسانه را داریم که رویداد برگزار کرده و سازماندهی کرده اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070200116
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha