غارعلیصدر در سکوی نخست جاذبه‌های گردشگری همدان/ بازدید ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های استان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در شش ماهه نخست امسال ۲ میلیون و۸۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های استان همدان بازدید کردند که غار علیصدر صدرنشین این بازدیدها بود.

به گزارش میراث‌آریا، علی خاکسار در بازدید از غار علیصدر گفت: در شش ماهه نخست امسال غار علیصدر با ۵۶۶ هزار بازدید رتبه اول جاذبه‌های گردشگری استان را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در سال ۱۴۰۲ تعداد بازدید از این جاذبه ۶۷۰ هزار گردشگر بوده است.

معاون گردشگری استان همدان افزود: در این مدت ۱۹۵هزار و ۳۴۱ نفر از آرامگاه بوعلی، ۱۶۷ هزار و ۱۱۳ گردشگر از آرامگاه باباطاهر و ۹۷ هزار و ۷۲۹ نفر از محوطه باستانی هگمتانه بازدید کرده اند.

او تصریح کرد: پس از ثبت جهانی هگمتانه بازدید از این مجموعه دیدنی با افزایش قابل توجهی مواجه شده که در طول سال گذشته ۷۸هزار بازدید کننده داشته و این درحالی است که در شش ماهه اول امسال نزدیک به ۹۸ هزار بازدیدکننده داشته است.

خاکسار آمار گردشگران خارجی اقامت کننده در همدان را ۱۹ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۷هزار و ۳۶۶ گردشگر خارجی نیز از جاذبه های دیدنی استان در شش ماهه نخست امسال بازدید کرده‌اند.  

انتهای پیام/

کد خبر 1403070300170
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha