هنر صنایع‌دستی نماد شهدای غواص رونمایی شد

همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای غواص؛ مجسمه‌ صنایع‌دستی نماد شهدای غواص در آیینی با حضور استاندار استان مرکزی رونمایی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمود مرادی نراقی گفت:  آیین رونمایی از مجسمه صنایع‌دستی چراغ خواب اثر هنرمند مجسمه‌ساز حسین و سعید کریمی در مراسم شهدای غربت (چهارمین آئین رزمی فرهنگی عطر لاله ۴  بزرگداشت ۳۳۰ شهید شهرستان محلات)، با حضور استاندار استان مرکزی، حاج سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، امیر قاسم خاموشی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی و جمعی از مسئولین استانی، در محل میدان امام علی شهر محلات برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در معرفی این اثر بیان کرد: این مجسمه نماد مظلومیت شهدای غواص در دفاع مقدس است. در این مجسمه طراحی‌ فضای روحانی شهیدغواص و همچنین مظلومیت و تنهایی شهید به نمایش گذاشته شده است. 

مرادی نراقی در این مراسم با اشاره به ایثار شهدای غواص گفت: این هنرمندان با خلق این اثر هنری خاطرات سی سال ایثارگری آنان را زنده می‌کنند.

گرامیداشت سالگرد دفاع مقدس، با هدف ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و آشنایی شهروندان با زندگی و تفکر مفاخر و بزرگان دفاع مقدس برگزار شد و  یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی با قرائت فاتحه‌ای گرامی داشته شد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403070400235
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha