همایش گرامی‌داشت روز جهانی گردشگری در بندرعباس برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: همایش نکوداشت روز جهانی گردشگری، با عنوان «گردشگری و صلح» در بندرعباس برگزار می‌شود.

به گزارش میراث آریا، محمد محسنی گفت: همایش گرامی‌داشت روز جهانی گردشگری روز شنبه ۷ مهرماه ساعت ۹ صبح در هتل آتیلار بندرعباس با حضور اساتید و فعالان این رشته برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به نام‌گذاری این هفته به نام گردشگری و صلح افزود: گردشگری و صلح ۲ مفهوم هستند که ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و به‌ویژه در جهان امروز، به‌عنوان ابزارهای مهمی برای ارتقای همزیستی، تعاملات فرهنگی و توسعه پایدار مطرح می‌شوند.

او اظهار کرد: گردشگری می‌تواند زمینه‌ای مناسب برای تقویت ارزش‌های انسانی و ترویج صلح در سطح جهانی باشد، مشروط بر این‌که به‌گونه‌ای پایدار و مسئولانه مدیریت شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان بیان کرد: در همین راستا این اداره تلاش دارد با برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این هفته، زمینه آشنایی بیشتر مردم را با گردشگری فراهم کند.

محسنی با اشاره به برنامه‌های مراسم گرامی‌داشت روز جهانی گردشگری گفت: تجلیل از فعالان صنعت گردشگری استان، انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه مدیریت منطقه پایدار جزیره شیدور با اداره‌کل محیط‌زیست و موسسه آموزشی مشق آفرینش، انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه علمی کاربردی از برنامه‌های این روز است.

همچنین کتاب راهبردهای ایجاد منطقه نمونه گردشگری روستایی مهرگان نیز در همان روز رونمایی می‌شود. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403070400239
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha