سند استراتژیک بخش گردشگری گلستان در حال تدوین است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از تدوین سند استراتژیک (توسعه) بخش گردشگری با توجه به بخش‌های میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی استان با تدوین مأموریت چشم‌انداز و محورهای راهبردی و استراتژی‌های توسعه این بخش خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمدجواد ساوری گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در راستای تدوین برنامه‌های توسعه‌ای گردشگری با توجه به بخش‌های میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی استان نسبت به تدوین سند استراتژیک توسعه بخش گردشگری با تدوین مأموریت چشم‌انداز و محورهای راهبردی و استراتژی‌های توسعه با بهره‌گیری از توسعه فناوری‌های پیشرفته، تسهیل قوانین و بهبود فضای کسب‌وکار در حوزه‌های مختلف گردشگری ازجمله گردشگری سلامت، کشاورزی، طبیعت‌گردی، تاریخی و مذهبی و... اقدام کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: در این سند موضوعاتی چون افزایش مشارکت اقتصادی ذی‌نفعان این صنعت، معرفی فرهنگ و آداب‌ورسوم، کاهش تصدی‌گری بخش دولتی و گسترش فعالیت‌های بخش خصوصی، آموزش، توسعه زیرساخت، توسعه تجارت الکترونیک  توسعه پایدار، احیا و باز زنده‌سازی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، برندسازی در بازاریابی محصولات صنایع‌دستی، جذب مشارکت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و توسعه منابع انسانی در نظر گرفته شده است.

او افزود: در این سند محورهای ارزشی چون حفظ و احیاء میراث ملموس و ناملموس، توجه به اصالت ملی و دینی، مشتری مداری، پایداری منابع گردشگری، تعهد و مسئولیت‌پذیری و اخلاق‌مداری موردتوجه قرار می‌گیرد.

ساوری در پایان بیان کرد: برنامه عملیاتی سند بخشی گردشگری با تشکیل دفتر مدیریت استراتژی در حال تدوین برنامه عملیاتی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070400246
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha