کشف و ضبط فلزیاب و ادوات حفاری از حفاران غیرمجاز در دماوند

یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در حین گشت‌زنی در مناطق اطراف دریاچه‌های تار و هویر، گروهی از حفاران غیرمجاز را شناسایی و تجهیزات آنان را تحویل میراث‌فرهنگی داد.

به گزارش میراث آریا، علی افضلی از کشف یک دستگاه فلزیاب و ادوات حفاری از حفاران غیرمجاز در این شهرستان خبر داد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دماوند گفت: این افراد در حال حفاری به قصد کشف اشیای عتیقه در نزدیکی دریاچه‌های تار و هویر بودند که توسط یگان حفاظت محیط زیست شناسایی شدند.

او ادامه داد: یگان حفاظت محیط زیست، در حین گشت‌زنی روزانه خود در مسیرهای منتهی به این دریاچه‌ها، متوجه فعالیت‌های غیرقانونی این حفاران شد و بلافاصله با ضبط تجهیزات و دستگیری آنان، این افراد را به مراجع قضایی ارجاع داد.

افضلی با قدردانی از تلاش‌های یگان حفاظت محیط زیست در حفاظت از میراث فرهنگی، بر اهمیت تعامل میان نهادها برای صیانت از مواریث فرهنگی تاکید و خاطرنشان کرد: هرگونه خرید، فروش، حمل یا تبلیغ دستگاه‌های فلزیاب، به‌عنوان جرم تلقی شده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دماوند همچنین از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک به حفاری غیرمجاز یا فروش فلزیاب، مراتب را به مراجع مربوطه اطلاع دهند تا اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070400263
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha