اجرای بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی و گردشگری در گلستان همزمان با هفته گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از برگزاری بیش از ۵۰ برنامه متنوع به‌مناسبت روز جهانی و هفته ملی گردشگری در سطح استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمدجواد ساوری ضمن تبریک روز جهانی و هفته ملی گردشگری به فعالان و تلاشگران این حوزه، گفت: ۲۷ سپتامبر مصادف با ۶ مهرماه روز جهانی گردشگری، آغاز مسیری تازه برای صنعت گردشگری است. سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، شعار روز جهانی گردشگری ۲۰۲۴ میلادی را «گردشگری و صلح» اعلام کرد و بر تأثیر سفر، تبادل فرهنگی و شیوه‌های گردشگری پایدار به حل مناقشات، آشتی و ترویج صلح در سراسر جهان تأکید کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: هدف از گرامیداشت چنین روزی افزایش سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری مسئولانه و سفرهای هوشمند در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تأثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان است.

او بیان کرد: هرساله با فرارسیدن روز جهانی و هفته ملی گردشگری و به‌پاس تلاش فعالان این عرصه برنامه‌های متنوعی در دستور کار معاونت گردشگری استان و ادارات شهرستانی این اداره‌کل قرار می‌گیرد و امسال نیز بیش از ۵۰ برنامه متنوع برای گرامیداشت این هفته در قالب افتتاحیه و کلنگ‌زنی طرح‌های گردشگری، کارگاه‌های آموزشی، تجلیل از فعالان این حوزه، تورها و جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف در سطح استان برنامه‌ریزی شده است.

ساوری یادآور شد: از این تعداد برنامه، ۱۲ مورد مربوط به بهره‌برداری و افتتاح پروژه‌های گردشگری در سطح استان شامل شش اقامتگاه بوم‌گردی، ۲ سفره‌خانه سنتی، یک مزرعه گردشگری و سه خانه مسافر است.

او با اشاره به برنامه‌های شاخص هفته گردشگری سال جاری، گفت: شب فرهنگی «استان گلستان و قزاقستان» در راستای تقویت پیوندهای فرهنگی، معرفی آداب‌ورسوم، صنایع‌دستی و موسیقی ایران و قزاقستان با برنامه‌های متنوع ازجمله گروه‌های موسیقی، هنرمندان صنایع‌دستی، اجرای ورکشاپ و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و... در محل مدرسه تاریخی تقوی در محله سرچشمه شهر تاریخی استرآباد(گرگان) برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه بیان کرد: برگزاری نشست انجمن‌های حرفه‌ای استان، بازدید رایگان از موزه‌های سطح استان، اعمال تخفیف تا ۲۰ درصدی توسط مراکز اقامتی و پذیرایی استان، برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در سطح شهرستان‌ها، برگزاری همایش و نشست تخصصی گردشگری آگاهانه، برگزاری رویداد تأثیر صنعت قهوه بر صنعت گردشگری در گرگان، آیین تجلیل از مدیران نمونه تأسیسات گردشگری، برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای اقشار مختلف مرتبط با حوزه گردشگری از مهم‌ترین برنامه‌های هفته گردشگری سال جاری است.

او افزود: از دیگر برنامه‌های مهم تدارک دیده‌شده برای این هفته می‌توان به برگزاری جلسات شهرستانی رفع موانع و مشکلات تأسیسات گردشگری با حضور مسئولان شهرستانی و استانی، بازدید از تأسیسات گردشگری و دیدار با فعالان گردشگری در راستای بررسی مسائل و مشکلات، عطرافشانی گلزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا در شهرستان‌های استان، اجرای تورهای گردشگری مختلف، برگزاری نمایشگاه و مسابقات نقاشی با موضوع گردشگری برای کودکان، برگزاری مسابقه آنلاین آشنایی با جاذبه‌های گردشگری استان و پاک‌سازی تفرجگاه‌های استان اشاره کرد.

از سال ۱۹۸۰ سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد روز ۲۷ سپتامبر را به‌عنوان روز جهانی گردشگری نام‌گذاری کرده است و اساسنامه این روز در تاریخ ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۷۰ به تصویب سازمان جهانی گردشگری رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070400272
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha