فرماندار پیشوا از نمایشگاه صنایع‌دستی دانش‌آموزی بازدید کرد

در جریان برگزاری هفته گردشگری در شهرستان پیشوا، فرماندار به همراه معاون صنایع‌دستی استان تهران از نمایشگاه صنایع‌دستی دانش‌آموزی بازدید کرد.

به گزارش میراث آریا، در راستای ترویج فرهنگ و هنر اصیل ایرانی و اسلامی، نمایشگاه صنایع دستی دانش‌آموزی در شهرستان پیشوا برپا شد. این نمایشگاه که با حضور ۲۰ هنرمند جوان در ۱۲ رشته مختلف دایر شده، فرصتی ارزشمند برای دانش‌آموزان فراهم کرد تا با هنرهای سنتی و صنایع‌دستی از نزدیک آشنا شوند.

در همین رابطه فرماندار شهرستان پیشوا به همراه احسان دهقانی، معاونت صنایع دستی استان تهران و رؤسای ادارات مرتبط، از این نمایشگاه بازدید کرده و از تلاش‌های هنرمندان جوان و دانش‌آموزان قدردانی کردند. 

برگزاری این نمایشگاه در دبیرستان سمیه و استقبال خوب دانش‌آموزان از آن، نشان از علاقه و استعداد جوانان شهرستان پیشوا به هنرهای سنتی دارد.

یکی از بخش‌های جذاب این نمایشگاه، برگزاری ورکشاپ چرم توسط زهره الیکایی بود. این ورکشاپ با استقبال بسیار خوب دانش‌آموزان روبرو شد و به آن‌ها این امکان را داد تا به صورت عملی با هنر چرم‌دوزی آشنا شوند. با توجه به استقبال دانش‌آموزان، مقرر شد تا در آینده نزدیک کلاس‌های آموزشی چرم‌دوزی برای دانش‌آموزان این دبیرستان برگزار شود.

معاون صنایع دستی استان تهران، پس از بازدید از این نمایشگاه، بیان کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌ و ورکشاپ‌های آموزشی، گامی موثر در جهت حفظ و احیای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور بوده و باعث ایجاد انگیزه در بین جوانان برای فعالیت در حوزه صنایع‌دستی و هنر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070400309
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha