گردشگری فرصتی برای تاثیرگذاری در حوزه‌های مختلف است

همزمان با آغاز هفته گردشگری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه فعالان بخش خصوصی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان دیدار کردند.

به گزارش میراث آریا، ۵ مهر ۱۴۰۳ در آغازین روز هفته گردشگری، سعید شاهرخی به همراه جمعی از فعالان بخش خصوصی حوزه گردشگری، با حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی ضمن تبریک ایام هفته گردشگری به فعالان و دست‌اندکاران این بخش گفت: گردشگری فرصتی برای تاثیرگذاری در حوزه‌های مختلف فرهنگ، اقتصاد و امنیت است، در بخش امنیت حضور گردشگران حامل پیام ثبات و وجود امنیت بوده، در اقتصاد عامل رونق اقتصادی و در فرهنگ موثر در تبادل و توسعه فرهنگی است.

امام جمعه کرمان افزود: توسعه گردشگری با به کارگیری اندیشه، تجربه و همه مجموعه‌های کمک کننده در زیرساخت و همدلی تمامی ارکان دخیل در توسعه حاصل می‌شود.

او در ادامه ضمن یاد کردن از مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان به عنوان چهره‌ای علاقه‌مند و دارای ایده و فکر در گردشگری بیان کرد: حوزه تاریخ، حوزه فرهنگ و تمدن است، فرهنگ همه اندیشه‌های جامعه است و تمدن دستآورد و برآیند فرهنگ است و یکی از بخش‌های تاثیرگذار بر گردشگری، تمدن و فرهنگ مقصد سفر گردشگر بوده و برخورد و رفتار مردم نماد فرهنگ، آثار تاریخی در کنار مبلمان شهری نشان تمدن است، در صورت مهیا بودن این موارد خود تبلیغ کننده گردشگری و موثر در حضور گردشگران است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: گردشگری دنیا و زوایای پنهان بسیاری دارد که برای گردشگران ایجاد جاذبه کند، با شناخت این جذابیت‌ها می‌تواند در توسعه گردشگری استان کرمان اثرگذار بوده و باید مسئولان و بخش خصوصی دست در دست هم داده تا گردشگری استان رونق پیدا کند.

با کمک بخش خصوصی به دنبال تحقق شعار سال رهبری (مدظله‌عالی) هستیم

سعید شاهرخی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ضمن تشکر از امام جمعه کرمان در توجه ویژه به بخش گردشگری گفت: کارشناسان این اداره‌کل در همراهی با کمک بخش خصوصی در پی تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مقام معظم رهبری (مدظله‌عالی)  در بخش گردشگری استان هستیم.

او افزود: حضور قومیت‌های مختلف و اقلیت‌های دینی در کرمان فرصتی است که در کنار به تبلور رساندن وفاق ملی مروج شعار جهانی « گردشگری و صلح » بوده و از این فرصت در راستای توسعه مناسب گردشگری استفاده کنیم، تنوع قومیت، فرهنگ و ادیان در کرمان امتیازی بی‌نظیر در گردشگری استان است.

شاهرخی اظهار کرد: در آستانه هفته گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان، بخش خصوصی را فعال‌تر کرده تا با همراهی و همدلی نه تنها در مسیر تحقق شعار سال مقام معظم رهبری (مدظله‌عالی) گام برداشته بلکه تا پایان سال شاهد رونق بیشتر و بهتر گردشگری استان باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070500367
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha