گشایش افق‌های جدید در روابط دوجانبه

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشورمان در جریان دیدار با وزیر معاون اول نخست‌وزیر و وزیر اقتصاد گرجستان بر افزایش همکاری‌ها بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش میراث‌آریا، سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشورمان که به دعوت دبیرکل سازمان جهانی گردشگری  برای شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری به تفلیس سفر کرده است، روز جمعه ۶ مهر ماه با لوان داویتاشویلی، معاون اول نخست‌وزیر و وزیر اقتصاد گرجستان  دیدار و در خصوص همکاری‌های دو کشور در زمینه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشورمان با اشاره به مشترکات تاریخی و فرهنگی بین دو ملت ایران و گرجستان و رویکرد دولت جدید برای گشایش افق‌های جدید در روابط با همسایگان بر نقش موثر و مهم ارتقای شناخت مردم دو کشور از فرهنگ و تمدن و ظرفیت‌های گردشگری یکدیگر در این راستا تاکید کرد.

 او با تشریح ظرفیت‌های ایران در حوزه مرمت آثار باستانی، صنایع‌دستی و گردشگری سلامت، آمادگی کشورمان برای همکاری و  تبادل دانش و تجربه با گرجستان در این بخش‌ها را به طرف گرجی اعلام کرد.

معاون اول نخست وزیر و وزیر اقتصاد گرجستان نیز با اشاره به مراودات خوب مردمی بین دو کشور از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت گرجستان تشکر کرد و برای گسترش همکاری‌ها در زمینه گردشگری، میراث‌فرهنگی و گردشگری سلامت اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070600409
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha