تاریخ رشادت‌ها و ایثارگری‌های مردم به گردشگران خارجی معرفی شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: الگوی رفتاری شهدا باید در جامعه تسری یابد و منجر به رفتارهای عدالت محور و مسئولیت‌پذیر بین مسئولان و مردم شود.

به گزارش میراث آریا، محمد ثابت اقلیدی در نخستین یادواره شهید «جعفر حاصلی» از شهدای اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، گفت: نخستین یادواره شهید «جعفر حاصلی» به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و همچنین در راستای برگزاری کنگره ملی ۱۵ هزار شهید فارس در شیراز برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در بخش دیگری از سخنانش با تکریم نسبت به از جان‌گذشتگی شهدا در مسیر انقلاب اسلامی تصریح کرد: شهید از جان خود گذشته تا امروز ما در فضای امن و آرامش زندگی کنیم درحالی‌که مسئولیت بزرگی را به دوش، ما گذاشته که تنها با خدمت صادقانه و خالصانه امکان‌پذیر است.

ثابت اقلیدی با تأکید بااینکه باید از شعار دادن پرهیز کرد و با خدمت صادقانه و از خودگذشتگی به معنای واقعی پاسدار خون شهدا باشیم از برگزاری یک پیش رویداد دیگر به‌منظور بزرگداشت شهیدان و رزمندگان برجسته ۸ سال دفاع مقدس استان فارس در شیراز خبر داد.

در این یادواره سردار جمالی جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس طی سخنانی با قدردانی از برگزارکنندگان این یادواره گفت: ۸ سال دفاع مقدس باعث تکثیر انقلاب اسلامی و تفکر بسیجی شد.

جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس بابیان اینکه مردم فارس یکی از پیشتازان این عرصه بودند به برگزاری کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس اشاره کرد و افزود: استان فارس در تمامی عرصه‌های سیاسی، شهادت، ایثار زیارت و مذهبی، پزشکی، فرهنگی، ادب و هنر و گردشگری از مراکز مهم کشور است و همواره جز پیشگامان است.

سردار جمالی بابیان اینکه فارس باید به وجود بابرکت تک‌تک شهدا افتخار کند، تصریح کرد: برای نمونه در یکی از مدارس شهر شیراز پیش از ۹۰ شهید، ۷۰ جانباز ثبت‌ شده است و در این مدرسه بیش از ۹۰۰ رزمنده تربیت و به میدان جنگ اعزام‌ شده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه وقوع جنگ ۸ ساله شاید سخت‌ترین دوره تاریخ معاصر ما بوده است، گفت: کشورمان در آن دوران با مسائل مشکلات بسیاری از جمله سیاسی، نظامی و اقتصادی روبرو بود انقلابی نوپا که اگر مؤلفه قدرتمندی چون مردمان که مطیع رهبرشان بودند وجود نداشت، انقلاب و ایران اسلامی حذف می‌شد.

او ادامه داد خوشبختانه تمامی معادلات دشمنان برای نابودی ایران اسلامی برهم زده شد و جنگ تاریخ انقلاب ما را تقویت کرد.

سردار جمالی در بخش پایانی سخنانش از فعالان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری خواست تا تاریخ رشادت‌ها و ایثارگری‌های مردم این مرزوبوم را به گردشگران خارجی که برای دیدن آثار تاریخی و گردشگری به فارس می‌آیند، معرفی کنند.

بنابراین گزارش در ادامه این جلسه سید معین انجوی نژاد مشاور استاندار فارس در واحد ایثارگران نیز طی سخنانی به تکریم و قدردانی از شهیدان ۸ سال دفاع مقدس پرداخت و رشادت‌های رزمندگان اسلام در این دوران را ستود.

در این یادواره از خانواده شهید «جعفر حاصلی» قدردانی شد. همچنین این برنامه با محوریت تجلیل از فرزندان شهدا و جانبازان و رزمندگان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در دوران ۸ سال دفاع مقدس برگزار شد.

این یادواره چهارشنبه ۴ مهرماه در سالن آمفی تئاتر مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدی در شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700442
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha