هشدار هواشناسی سطح نارنجی در البرز/ پرهیز از طبیعت‌گردی و سفر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به فعال شدن سامانه بارشی در البرز و هشدار هواشناسی سطح نارنجی در روز شنبه گفت: آخرین پیش‌بینی‌های هواشناسی و تحلیل الگوهای پیش بابی حاکی از تشدید فعالیت سامانه بارشی از اوایل وقت شنبه تا یکشنبه در منطقه البرز مرکزی است.  

به گزارش میراث‌آریا، مهدی مهرور افزود: به این برای روز شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ترتیب وزش باد نسبتاً شدید، گرد و خاک، رگبار و رعد و برق، احتمال تگرگ و کاهش محسوس دما ۷ تا ۱۲ درجه سانتیگراد نسبت به امروز در استان به ویژه ارتفاعات و مناطق کوهستانی و احتمال بارش برف در قلل پیش‌بینی می‌شود.  

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز سیلابی شدن موقت و آبگرفتگی و لغزندگی معابر، اختلال در ترددها، ریزش سنگ و سقوط واریزه در جاده های کوهستانی، خسارت به محصولات کشاورزی و باغی به سبب کاهش دما را از اثرات فعالیت این سامانه برشمرد.  

او در پایان به شهروندان توصیه کرد ضمن پرهیز از سفرهای غیرضروری، کوهنوردی و طبیعتگردی از ترددهای شهری و بین شهری به ویژه در جاده‌ها و مناطق کوهستانی، توقف در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌های فصلی و دامنه کوه‌ها خودداری کنند و کشاورزان نیز تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را به عمل آورند.  

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700494
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha