حمایت مجلس از نهضت احیای بناهای تاریخی

نماینده مردم اردبیل و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و ناظر مجلس در شورای عالی میراث‌فرهنگی و گردشگری، با حضور در عمارت مسعودیه، ضمن دیدار با شهاب طلایی مدیر عامل صندوق توسعه و احیا، از این عمارت بازدید کرد.

احد بیوته در دیدار با مدیرعامل صندوق توسعه و احیا بر حمایت مجلس از نهضت احیای بناهای تاریخی که توسط این صندوق شروع شده، تاکید کرد و گفت: ما از طرف کمیسیون فرهنگی مجلس به صندوق احیا، قول همکاری همه جانبه در احیای بناهای تاریخی را می‌دهیم.

نماینده مردم اردبیل و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر ایجاد تعامل سازنده بین کمیسیون فرهنگی مجلس و وزارت میراث فرهنگی تاکید کرد و ادامه داد: ما باید تعامل و همگرایی خود را در راستای احیای هر چه بیشتر بناهای تاریخی، افزایش دهیم.

او به احیای بناهای تاریخی در استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: اقدامات صندوق توسعه و احیا در زمینه واگذاری بناهای تاریخی استان اردبیل و مرمت آن به کمک بخش خصوصی، قابل تحسین و قدردانی است.

بیوته ابراز امیدواری کرد: با اقدامات صندوق، شاهد رشد بیشتر زیرساخت‌های گردشگری اردبیل و اشتغال‌زایی بومی در این استان باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: صیانت از مواریث معنوی و هویت ایرانی- اسلامی مردم آذری زبان نیز موضوعی است که در اولویت فعالیت‌های میراث‌فرهنگی قرار دارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سه شنبه سوم مهرماه 1403، احد بیوته، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی را به عنوان ناظر مجلس در شورای عالی میراث‌فرهنگی و گردشگری انتخاب کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700504
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha