نواخته شدن زنگ گردشگری در مدارس لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از نواخته شدن زنگ گردشگری در مدارس استان خبر داد.

به گزارش میراث آریا،عطا حسن‌پور روز شنبه ۷ مهرماه گفت: به مناسبت هفته گردشگری، زنگ گردشگری در مدرسه خدیجه کبری (س) ناحیه ۲ خرم‌آباد به صدا درآمد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: در این آیین نمادین، دانش‌آموزان ضمن آشنایی با جاذبه‌های گردشگری استان و شهرستان خرم‌آباد، با مزایای ثبت جهانی دره خرم‌آباد آشنا شدند.

او در آیین نواخته شدن زنگ گردشگری در مدرسه خدیجه کبری (س) خرم‌آباد گفت: توسعه گردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشگری کشورمان می‌تواند پروژه ایران هراسی دشمنان انقلاب را با شکست مواجه کند و گردشگران می‌توانند سفیران خوبی برای معرفی امنیت ایران باشند.

حسن‌پور اضافه کرد: توسعه گردشگری بهترین راهکار برای مقابله با ایران هراسی آمریکاییهاست تا بتوانیم امنیت و ثبات و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان لرستان تصریح کرد: با توجه به مسئله مهم صلح در جهان کنونی، شعار سال هفته گردشگری نیز با عنوان "گردشگری و صلح" انتخاب شده تا اهمیت گردشگری را در ایجاد صلح جهانی نشان دهد.

او در ادامه با اشاره به پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد و اهمیت آن نیز اظهار کرد: با ثبت جهانی دره خرم‌آباد زمینه توسعه اقتصادی و فرهنگی به واسطه جاذبه‌های گردشگری در استان و شهرستان خرم‌آباد فراهم می‌شود که در این راستا همه شهروندان از آن بهره مند می‌شوند.

حسن‌پور اضافه کرد: غارهای پیش از تاریخ دره خرم‌آباد در نوع خود در جهان بی نظیر بوده و می‌تواند به عنوان هدف گردشگری مورد توجه گردشگران در سراسر جهان قرار گیرد.

بر پایه این گزارش با توجه به ظرفیت‌های موجود در دبیرستان یاد شده و درخواست مدیران این هنرستان، راه اندازی رشته گردشگری مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا دانش‌آموزان علاقه‌مند بتوانند در مقطع دبیرستان از این رشته و دروش آن بهره‌مند شوند.

در این آیین، به سه نفر از دانش آموزان مدرسه یاد شده، هدایایی در رابطه با سوالات مطرح شده اهدا شد.

هفته گردشگری از ۵ لغایت ۱۱ مهرماه با برگزاری برنامه‌های مختلف در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700509
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha