موزه آبنبات در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از راه‌اندازی موزه آبنیات با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، علی مستوفیان در جلسه مشترک با فعالان تولید در خراسان شمالی گفت: باتوجه به اینکه آبنبات به‌عنوان سوغات شاخص مرکز استان شناخته می‌شود و دارای سابقه تاریخی بوده و معرفی آن در سطح ملی ضروری است.
 
در این جلسه یکی از تولیدکنندگان فعال اقتصادی و فرهنگی حوزه معرفی آبنبات بجنورد، معرفی این سوغات را مطالبه جدی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر میزبان حضور دانش‌آموزان در کارگاه تولید سوغات آبنبات به منظور آشنایی نسل جدید با مراحل ساخت این محصول هستیم.

در ادامه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز ضمن قدردانیاز تلاش‌های انجام شده تصریح کرد: ضرورت پرداخت به موضوع آبنبات به‌عنوان یکی از سوغات اصلی استان که در سنوات گذشته در فهرست میراث ناملموس ملی به ثبت رسیده است ایجاب می‌کند تا با مشارکت بخش خصوصی نسبت به راه‌اندازی موزه آبنبات در مرکز استان اقدام شود.

علی مستوفیان تخصصی شدن موزه‌ها را یکی از راه‌های مهم معرفی و شناخت ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف عنوان و ابراز امیدواری کرد تا با مشارکت بخش خصوصی از جمله تولیدکنندگان و پیشکسوتان صنعت آبنبات‌سازی به زودی موزه آبنبات راه‌اندازی شود.  

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700518
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha