ثبت جهانی ماسوله سبب رونق صنعت گردشگری گیلان می‌شود

استاندار گیلان با بیان اینکه شهر تاریخی ماسوله در مسیر جهانی شدن است، گفت: این کار سبب رونق صنعت گردشگری استان می‌شود.

به گزارش میراث آریا، اسدالله عباسی ظهر شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ در آیین افتتاح همزمان ۱۰ پروژه گردشگری در انزلی گفت: صنعت گردشگری به عنوان یکی از مهمترین پدیده‌های هزاره سوم، طی نیم قرن گذشته با رشد تصاعد گونه خود تأثیر به سزایی در رشد و پویایی اقتصادی، تبادلات فرهنگی کشورها داشته است.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌های اقتصاد گردشگری در این استان بیان کرد: بیش از ۴۰۰ عرصه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف شناسایی و احصا شده است.

عباسی از افزایش ۱۷۰ درصدی حضور گردشگر در گیلان خبر داد و اضافه کرد: بر اساس داده‌های آماری در شش ماه نخست سال بیش از ۴۵ میلیون گردشگر و مسافر وارد گیلان شدند.

او به اشاره به ثبت و شناسایی ۳۹ غذای محلی و بومی در رشت افزود: رشت به عنوان شهر خلاق ایران شناخته شده و این ظرفیت به رونق گردشگری استان گیلان کمک می‌کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه شهر تاریخی ماسوله در مسیر جهانی شدن است، گفت: ثبت جهانی ماسوله، صنعت گردشگری استان گیلان را رونق می‌بخشد.

عباسی با اشاره به مرمت ۱۳۰ بنای تاریخی در گیلان تصریح کرد: تعیین تکلیف بیش از ۱۲۰ بنای تاریخی در استان گیلان انجام شده و این روند استمرار خواهد یافت.

او با اشاره به وجود جنگل‌های میلیون ساله هیرکانی در گیلان افزود: اولین پلاک ثبتی جنگل‌های هیرکانی در گیلان نصب شده است.

استاندار گیلان با اشاره به هزار و ۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری این استان بیان کرد: حدود ۱۶۰۰ نفر اشتغال زایی در حوزه گردشگری در گیلان در طی سال‌های اخیر ایجاد شده است.

۱۰ پروژه گردشگری گیلان به صورت همزمان و با حضور وزیر میراث‌فرهنگی به شکلی ویدئوکنفرانس در انزلی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700521
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha