نواخته شدن زنگ گردشگری در مدارس آذربایجان غربی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: به‌مناسبت هفته گردشگری، زنگ گردشگری در تعدادی از مدارس سطح استان به صدا درآمد.

به‌گزارش میراث آریا، رضا حیدری در مراسم نواختن زنگ گردشگری در مدرسه نیلوفر ارومیه ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی گفت: زنگ گردشگری فرصتی برای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی آذربایجان غربی به نسل جوان است تا از این طریق آنها ضمن آشنایی با هویت و تاریخ خود برای نگهداری از این جاذبه‌ها نیز ترغیب شوند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در این استان بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی و پنج اثر ثبت جهانی وجود دارد که هر کدام بیانگر بخشی از تاریخ و هویت ماست و شناخت و بازدید از آنها در اولویت قرار گیرد.

او ادامه داد: امسال شعار هفته گردشگری «گردشگری و صلح» نام‌گذاری شده است و همین امر نشان‌دهنده اهمیت گردشگری در ایجاد صلح و امنیت در جهان است و آذربایجان غربی به‌عنوان استانی با تنوع قومی و مذهبی و زندگی مسالمت‌آمیز آنها نمونه بارزی از گردشگری و صلح است.

حیدری با تاکید بر ضرورت آموزش مباحث گردشگری به گروه‌های هدف گفت: آموزش یکی از ارکان حوزه گردشگری محسوب می‌شود و باید این آموزش‌ها از مدارس آغاز شود و در این راستا نیاز است تمامی فعالان حوزه گردشگری، مدرسان و اولیای دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای در این باره داشته باشند.

در پایان این مراسم مسابقه‌ای برگزار و از برندگان تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071100838
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha