کشف گنجینه‌ای که ۲۵۰۰ سال قبل از ترس حمله دشمن دفن شده بود

بیش از ۲۵۰۰ سال قبل، یک روستای کوهستانی در مجارستان امروزی مورد حمله قرار گرفت و در اثر این حمله دچار ویرانی و حریق شد. حالا پس از قرن‌ها، باستان‌شناسان توانسته‌اند گنجینه‌ای را که مردم روستا قبل از حمله در زیر زمین دفن کرده بودند پیدا کنند.

به‌گزارش میراث آریا، نیروهای داوطلب و دانشجویانی که در یک پروژه حفاری و کاوش در شمال غربی مجارستان شرکت داشتند، توانستند مجموعه‌ای غنی و قابل ملاحظه از اشیاء برنزی و آهنی را کشف کنند.

 این پروژه کاوش در محوطه یک روستای باستانی که در جنگل‌های دامنه کوه وربچه-برچ واقع شده، متمرکز است. این روستا در قرون هفتم و ششم قبل از میلاد رونق داشته و پیش از نابودی توسط حمله‌ای ویرانگر، به شکوفایی رسیده بود. امسال ششمین سال تحقیقات میدانی و سومین فصل حفاری‌ها در این منطقه است.

در سه رویداد تحقیقاتی امسال، تیم تحقیقاتی موفق به شناسایی ساختمان‌هایی شدند که به نظر می‌رسد در جریان حمله دشمن به روستا دچار حریق شده‌اند؛ محققان همچنین به بررسی منطقه با استفاده از دستگاه‌های فلزیاب ادامه دادند.

کشف گنجینه‌ای که ۲۵۰۰ سال قبل از ترس حمله دشمن دفن شده بود

بررسی‌های انجام شده با فلزیاب در این منطقه وجود مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از آثار فلزی را آشکار کرد که دیدگاه‌های جدیدی درباره روابط فرهنگی در این منطقه ارائه می‌دهد. برجسته‌ترین کشف، مجموعه‌ای شامل بیش از ۶۰ شیء برنزی و آهنی است که عمدتاً شامل زیورآلات و قطعات افسار اسب بوده و احتمالاً در جریان محاصره و اشغال روستا دفن شده‌اند.

کشف گنجینه‌ای که ۲۵۰۰ سال قبل از ترس حمله دشمن دفن شده بود

این گنجینه به دلیل پیوندهای فرهنگی آن با فرهنگ‌های جنوب‌شرقی اروپا، به ویژه منطقه بالکان، بسیار حائز اهمیت است. محققان بر این باورند که این مجموعه برای محافظت در برابر حمله دفن شده و به همین دلیل سندی ارزشمند از نبردها، تجارت و تبادل فرهنگی روستا در گذشته محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071100849
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha