راه‌اندازی رشته گردشگری در هنرستان‌های گلستان به‌عنوان پایلوت در کشور

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از راه‌اندازی رشته گردشگری در هنرستان‌های استان به‌عنوان یک طرح پایلوت در سطح کشور خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، یاسر قندهاری امروز چهارشنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۳، گفت: در راستای آموزش اصول صنعت گردشگری و با همکاری ادارات کل آموزش‌وپرورش و آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان گلستان، در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ رشته گردشگری در هنرستان‌های استان راه‌اندازی شد.

معاون گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: در این طرح که با توافق وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و وزارت آموزش‌وپرورش اجرایی می‌شود، استان گلستان به‌عنوان یکی از استان‌ها پایلوت در سطح کشور اقدام به راه‌اندازی رشته گردشگری در هنرستان‌ها با نظارت، اجرا و آموزش از سوی معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرده  است.

او یادآور شد: در این راستا روز سه‌شنبه نشستی به‌منظور بررسی ابعاد مختلف طرح و انعقاد تفاهم‌نامه استانی باهدف گسترش همکاری‌های فی‌مابین، با حضور محمدتقی قلی‌نژاد معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش و مریم شاهینی رئیس اداره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان در محل دفتر معاونت گردشگری استان برگزار شد.

قندهاری با تأکید بر ضرورت آشنایی دانش آموزان با تمامی پتانسیل و نیز جنبه‌های صنعت گردشگری در دوران تحصیلی، گفت: مهم‌ترین هدف از گسترش این رشته، آموزش اصول صنعت گردشگری و نیز فعالیت‌های صورت گرفته یا در دست اقدام فعالان این صنعت است؛ به‌طوری‌که مفاهیم کامل در این صنعت به همراه آشنایی با تجارت متخصصان و فعالان صنعت توریسم اعم از داخلی و خارجی برای دانش آموزان معرفی خواهد شد تا علاقه‌مندان بتوانند برای ادامه تحصیل این رشته در دانشگاه با تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل صنعت گردشگری کشورمان به‌خوبی آشنا شوند.

او افزود: این دانش‌آموزان بهترین سفیرانی هستند که می‌توانند به‌واسطه حضور در رشته گردشگری و شناخت ابعاد مختلف آن در معرفی استان خودشان مؤثر باشد.

راه‌اندازی رشته گردشگری در هنرستان‌های گلستان به‌عنوان پایلوت در کشور

انتهای پیام/

کد خبر 1403071100870
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha