بوددجه‌ آبادانی مازندران را از محل گردشگری می‌توان تامین کرد

نماینده ولی فقیه مازندران تاکید کرد: بودجه‌های مورد نیاز آبادانی  مازندران را هم از  محل گردشگری می‌توان تامین کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، آیت‌الله محمد باقر محمدی لاتینی  نماینده ولی فقیه مازندران چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ در نشست با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران که در دفتر نماینده ولی فقیه مازندران برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و شهدای اخیر لبنان بر شهادت آیت ا... سید حسن نصرالله با اشاره به اهمیت میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی گفت: منابع طبیعی خدادادی و آثار باستانی مازندران که بسیار ناشناخته است می‌تواند بهترین منبع تولید سرمایه و اشتغال باشد.

نماینده ولی فقیه مازندران با بیان این مطلب که ظرفیت‌های استان باید کارشناسانه و عادلانه برنامه‌ریزی شود؛ تصریح کرد: باید بودجه لازم اختصاص یابد و زیرساخت‌ها بدرستی مدیریت شود.

او با اشاره به اینکه حتی بودجه‌های مورد نیاز آبادانی این استان را هم از  محل گردشگری می‌توان تامین کرد؛ از کوتاهی در ساخت و ساز و مرمت‌ها و تاخیر در بازسازی‌ها و توقف در اختصاص بودجه انتقاد کرد و افزود: خسارت‌ وارده بر اثر گذر زمان جبران ناپذیر خواهد بود.

آیت الله نائینی یادآور شد: جایگاه میراث‌فرهنگی با توجه به اهمیت و حساسیتی که‌ میتواند از لحاظ اقتصادی، علمی و تاریخی دارد اما همانند دیگر نهاده‌ها پر رنگ نیست و بیشتر درحاشیه است باید تلاش کنیم با با تدابیر لازم جایگاه شایسته آن را در استان ارتقادهیم، تا جایگاه اصلی خودش را پیدا کند.

حسین ایزدی نیز در این نشست ضمن تسلییت شهادت سید حسن نصرالله و تعدادی از فرماندهان میدانی سپاه در لبنان به افتتاح پروژه‌های گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۵۸۰ میایارد تومان در هفته گردشگری اشاره کرد و گفت: یک مجموعه گردشگری با حجم سرمایه‌ای بیش از ۵۰ میلیارد تومان در شهرستان نکا به بهره‌برداری رسید. 

ایزدی به کمبود بودجه برای مرمت آثار باستانی اشاره کرد و یادآور شد: مشغول تهیه طرح جامع گردشگری مازندران با همکاری دانشگاه هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071200935
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha