۲ اقامتگاه بوم‌گردی در تربت‌حیدریه افتتاح شد

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه گفت: ۷۰ میلیارد ریال برای احداث ۲ اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای «حصار» بخش بایگ و «بیسقفیزن» بخش مرکزی این شهرستان هزینه شد.

به گزارش میراث‌آریا، علی محمدی گفت: ۴۰ میلیارد ریال برای ساخت اقامتگاه بوم گردی «شومانی» در روستای حصار بخش بایگ هزینه شده که ۱۸ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانکی بوده است.

رییس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه ادامه داد: این اقامتگاه دارای ظرفیت گنجایش ۳۵ نفر بوده که خدمات جانبی از قبیل فروش محصولات سنتی صنایع‌دستی، کارگاه فرت بافی و فروش محصولات آن، کره و دوغ محلی، تنور عرضه نان سنتی و مکان عکاسی را دارد.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه ادامه داد: ۳۰ میلیارد ریال نیز برای اقامتگاه بومگردی انارستان در روستای «بیسقفیزن» بخش مرکزی هزینه شده است که این اقامتگاه ظرفیت گنجایش ۳۰ نفر را دارد.

محمدی تصریح کرد: سالن همایش، مکانی برای فروش سبزیجات محلی و داشتن باغ از مزیت های این اقامتگاه بوم گردی است

 از مجموع ۱۸ اقامتگاه بوم  گردی فعال و در مرحله تکمیل پرونده در تربت حیدریه، تعداد ۱۲ اقامتگاه بومگردی فعال است که چهار واحد از این تعداد در بخش مرکزی تربت‌حیدریه مستقر و به طور متوسط هر شب تا ۷۰ درصد ظرفیت این اقامتگاه ها تکمیل می شود.

تربت‌حیدریه از شهرستان‌های مهم و بزرگ خراسان رضوی در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد مقدس به عنوان معبر مهم گردشگری شرق کشور نزدیک به ۴۰۰ اثر تاریخی و جاذبه گردشگری دارد که ۹۰ مورد آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071200962
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha