حزب‌الله؛ الگوی مقاومت

علی دارابی در یادداشتی نوشت: «حزب‌الله؛ الگوی مقاومت» عنوان کتابی است که در سال ١٣٨٧ درباره فلسطین، رژیم اشغالگر قدس، لبنان و حزب الله نوشتم و نام آن را زیتون سرخ گذاشتم.

در این کتاب بخشی را به مجاهد کبیر و شهید بزرگ سید حسن نصرالله و حزب‌الله اختصاص دادم که فرازهایی از آن را به مناسبت این ایام بازخوانی می‌کنم.

در این کتاب تلاش من بر این نکته استوار بود که اثبات کنم حزب‌الله فقط یک سازمان و تشکیلات نظامی نیست و اگر چه یک الگوی سازمان مبارز و چریکی موفق و کارآمد و جهادی است.

حزب‌الله جنبش بزرگ اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، خدماتی و اقتصادی بود؛ از بازسازی ویرانی‌های جنگی  اسرائیل غاصب در لبنان تا مدرسه‌سازی، درمانگاه، بیمارستان، کمک‌رسانی به مناطق محروم، حضور داوطلبانه در بحران‌ها و بلایای طبیعی و ... که یاور مردم محروم لبنان بوده است.

خانم هلا جابر نویسنده و محقق لبنانی می‌نویسد:

خدماتی که موسسات حزب‌الله ارائه می‌دهند به اندازه خدمات دولت لبنان رقابت می‌کند.

دانیل بایمن استاد دانشگاه جرج تاون آمریکا می‌نویسد: "حزب‌الله همانقدر که در خانه یک جنبش چریکی است به همان میزان یک سازمانی اجتماعی و سیاسی محسوب می‌شود. حزب‌الله در سیاست و جامعه لبنان ریشه دوانیده و در نظم منطقه‌ای نقش محوری دارد.

حزب الله سازمان و تشکیلاتی بر پایه ایمان به خدا و اسلام، جهاد در اه خدا، مقاومت در برابر اشغالگری و مبارزه بارژیم غاصب اسراییل تشکیل شد.

شهید سید حسن نصرالله که به مدت ٣٣ سال دبیرکلی حزب‌الله را برعهده داشت مجاهدی شجاع، فرماندهی کم نظیر و با تدبیر، انسانی شریف، صادق و حامی محرومان، دارای نگاه راهبردی و بلند مدت و خادم مردم لبنان بود. او محبوب‌ترین رهبر جهان عرب بود.

با شهادت این مجاهد بزرگ راه و آرمان او زنده‌تر از گذشته ادامه خواهد یافت و حزب‌الله مقاوم‌تر و کارآمدتر راه او را دنبال خواهد کرد.

اگر مایل به دانستن بیشتر درباره حزب الله لبنان و دبیرکل مجاهد آن هستید علاوه بر کتاب نویسنده این سطور، کتاب از مقاومت تا پیروزی؛مسعود اسداللهی، انتشارات ذکر، حزب الله لبنان، شیخ نعیم قاسم، انتشارات موسسه اطلاعات را بخوانید.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071200963
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha