رشد اقتصادی و توسعه اردبیل با محوریت گردشگری دنبال می‌شود/ تداوم توسعه با شتاب بیشتر

استاندار اردبیل گفت: تلاش‌های سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان اردبیل نتایج خوبی به همراه داشته است که قابل تقدیر است.

سید حامد عاملی در حاشیه آیین تجلیل از فعالان گردشگری استان اردبیل در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در گفت‌وگو با میراث‌آریا گفت: از همراهی همه سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی به ویژه در حوزه گردشگری به دلیل همراهی و همدلی موجود برای توسعه استان که موجب اتفاق‌های خوبی در سال‌های اخیر شد قدردانی می‌کنم.

استاندار اردبیل افزود: رشد اقتصادی و توسعه استان با وجود مشکلات بسیاری در حال انجام است که نقش حوزه گردشگری در این راستا یک نقش محوری و تاثیرگذار است.

رشد اقتصادی و توسعه اردبیل با محوریت گردشگری دنبال می‌شود/ تداوم توسعه با شتاب بیشتر

او با اشاره به ظرفیت‌ها و جایگاه استان اردبیل، تاکید کرد: برای مثال مجموعه تاریخی و جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی یکی از نشانه‌های بیانگر پیشینه قابل توجه استان در گستره تاریخ است به طوری که آوازه شیخ صفی‌الدین اردبیلی از شامات تا شبه قاره هند را پر کرده و این سرمایه تاریخی، بهترین پشتوانه برای احیای همه جانبه استان اردبیل است.

عاملی ادامه داد: با توجه به تاریخ قطور استان، شرایط فعلی ما با عنایت به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی در شان مردم استان نیست اما آمارها نشان می‌دهد که مسیر حرکت استان برای ایجاد سرمایه و درآمد برای اهالی، مسیر درستی است و باید با شتاب بیشتر تداوم داشته باشد.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، استان اردبیل در سال ۱۴۰۰ رتبه ۲۹ متوسط درآمد خانوار شهری را داشته و در سال ۱۴۰۲ به رتبه ۱۷ ارتقا یافته است، طبق همین آمارها رتبه استان اردبیل در متوسط درآمد خانوار روستایی نیز در سال ۱۴۰۰ رتبه ۲۰ کشور بوده و در سال گذشته به رتبه هفت رسیده است و این امر نشانگر حرکت مطلوب در استان برای ایجاد اشتغال و درآمد است و باید ادامه یابد.

او اضافه کرد: بر اساس آمار اداره کل تامین اجتماعی و بیمه کارفرمایی اجباری، در حال حاضر بیش از ۱۲۹ هزار بیمه شده داریم که نشانگر این حجم اشتغال در استان است و ۱۷ هزار نفر از این افراد در سه سال اخیر، زیر چتر بیمه رفته اند و در واقع به شمار شاغلان پیوسته‌اند که  این امر با همراهی سرمایه‌گذاران به ویژه در حوزه گردشگری محقق شده است.

عاملی همچنین درخصوص آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن اردبیل و وضعیت فرودگاه‌های استان اظهار کرد: اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه راه آهن اردبیل – میانه تخصیص یافته است و این پروژه طی سه ماه آینده به اتمام ‌می‌رسد و فرودگاه‌های استان نیز با انجام حدود 54 پرواز در هفته وضعیت مطلوبی دارد و برای توسعه بیشتر آن در حال رایزنی هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071300967
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha