الگوی رفتاری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی راه‌گشای بسیاری از مسائل است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان به همراه اعضا شورای معاونین اداره‌کل و نمایندگان انجمن‌ها، جوامع حرفه‌ای و بخش خصوصی گردشگری با مدیرکل بازرسی استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش میراث آریا، سعید شاهرخی ۱۲ مهر ۱۴۰۳ در نشست صمیمانه با دادخدا سالاری، مدیرکل بازرسی کرمان، ضمن تبریک انتصاب و آرزوی توفیق برای ایشان گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان، در سه حوزه انجام ماموریت‌های خود سال خوبی داشته و رشد بیش از ۲۶۲ درصدی اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای نشانی از این عملکرد قابل قبول است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان افزود: امروز باعث خرسندی ست از اینکه چهره‌ای بر مسند مدیرکل بازرسی استان نشسته که سابقه‌ای نیک در سطح ملی و بین‌المللی به عنوان دوستدار و حافظ میراث‌فرهنگی داشته و این مهم کمک شایانی به این اداره‌کل در انجام ماموریت‌های خود می‌کند و همراهی نهادهای نظارتی سرمایه‌ای عظیم برای میراث‌فرهنگی کرمان است.

او در ادامه بیان کرد: فضای کار در میراث‌فرهنگی در کنار شعار جهانی گردشگری و صلح، حول محور وفاق ملی شکل گرفته و بزرگ‌ترین داشته استان کرمان که نماد صلح و وفاق ملی بوده، وجود مرقد مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که خود عامل برگزاری یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای گردشگری معنوی در سالگرد شهادت‌شان در استان کرمان است.

در تعرض و ارتکاب جرم نسبت به میراث‌فرهنگی همگان موظف به دفاع هستند

دادخدا سالاری، مدیرکل بازرسی کرمان در این نشست، ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد قابل دفاع میراث‌فرهنگی در سطح استان گفت: مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و حرکت در سبک و سیاق رفتاری ایشان، از مهم‌ترین عوامل در حل بسیاری از مسائل است.

دادخدا سالاری بیان کرد: هویت‌بخشی یکی از ارکان میراث‌فرهنگی است و حراست، حفاظت و صیانت از داشته‌های فرهنگی خود مسیری به سمت هویت‌بخشی است.

مدیرکل بازرسی کرمان افزود: در تعرض و ارتکاب جرم حوزه میراث‌فرهنگی همگان موظف به دفاع هستند زیرا میراث‌فرهنگی قسمت مهمی از هویت فردی، جمعی و فرهنگی ما است.

او اظهار کرد: پشت بازار قاچاق عتیقه رژیم صهیونیستی و عوامل آمریکایی پنهان شده و الگوی رفتاری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در همراهی و کمک به ساخت موزه جیرفت باید سرمشق همگی برای حفاظت از داشته‌ها در این بخش باشد.

سالاری در ادامه بیان کرد: نوع نگاه در گردشگری و صنایع‌دستی باید فرصت‌ساز باشد و سازمان بازرسی استان در چارچوب انجام وظایف و تکالیف قانونی، پیگیری امور زیرساخت گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی است.

 مدیرکل بازرسی کرمان در پایان خاطرنشان کرد: با همراهی بخش خصوصی و همکاری ارکان اجرایی و دولتی می‌توان شاهد اتفاقات خوب در استان بوده تا کرمان در شان نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، میراث کهن خود و لیاقت مردمان شریف آن، به جایگاه واقعی‌اش در ایران و جهان برسد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071300971
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha