ضرورت توجه به نیازهای اساسی اقتصاد گردشگری آذربایجان شرقی/ گردشگری راهکاری فرهنگی برای تقویت روابط بین‌المللی است

معاون گردشگری آذربایجان‌شرقی در دیدار خود با دانشجویان رشته گردشگری دانشگاه تبریز ضمن تأکید لزوم توجه به نیازهای اساسی اقتصاد گردشگری استان، صنعت گردشگری را راهکاری فرهنگی برای کاهش تنش‌ها و تقویت روابط بین‌المللی عنوان کرد.

به‌گزارش میراث آریا، علیرضا بایرام‌زاده در در دیدار روز شنبه ۱۴ مهرماه خود با دانشجویان رشته گردشگری دانشگاه تبریز، گفت: گردشگری به عنوان پدیده‌ای فرهنگی می‌تواند در کاهش تنش‌ها و تقویت روابط بین‌المللی مؤثر باشد چرا که این پدیده با ایجاد ارتباطات انسانی و فرهنگی میان گردشگران و مردم میزبان، به همدلی و تفاهم متقابل می‌انجامد و این تعاملات  با کاهش تنش‌های موجود، به ساختن پلی از دوستی و صلح میان ملت‌ها کمک شایانی می‌کند.

معاون گردشگری استان ادامه داد: توجه به اقتصاد گردشگری و نیازهای اساسی این صنعت امری ضروری است زیرا این حوزه می‌تواند به‌عنوان محرکی برای توسعه پایدار عمل کرده و با ایجاد اشتغال و رونق کسب‌وکارهای محلی به بهبود معیشت مردم کمک کند. بنابراین ارتقای گردشگری، نیازمند توجه ویژه به زیرساخت‌ها و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مرتبط است.

او به مشکلات موجود در صنعت گردشگری استان اشاره کرد و افزود: لازم است تا همه برای رفع چالش‌ها و استفاده بهینه از ظرفیت‌های گردشگری استان، به شیوه‌های علمی و آکادمیک تلاش کنیم.

 بایرام‌زاده بر اهمیت ارتباط بین دانشگاه و صنعت گردشگری تأکید کرد و گفت: همکاری‌های علمی و پژوهشی ضمن ارتقای سطح توسعه گردشگری، به‌عنوان پل ارتباطی میان دانش و عمل، زمینه‌ساز رشد و توسعه پایدار در صنعت گردشگری محسوب می‌شود.

ضرورت توجه به نیازهای اساسی اقتصاد گردشگری آذربایجان شرقی/ گردشگری راهکاری فرهنگی برای تقویت روابط بین‌المللی است

انتهای پیام/

کد خبر 1403071401057
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha