افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و جشنواره روستایی عشایری در چناران/ استفاده از ظرفیت‌های گردشگری عشایر باید اطلاع‌رسانی بیشتری انجام شود

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از افتتاح جشنواره عشایر و توانمندی‌های روستایی عشایری و نمایشگاه صنایع‌ستی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به‌مناسبت هفته گردشگری خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا، یوسف بیدخوری در بازدید از نمایشگاه ضمن قدردانی از متولیان حوزه عشایر بر توسعه صنعت گردشگری عشایر تاکید کرد و افزود: گردشگری عشایر به عنوان صنعتی پاک، طرفداران ایرانی و خارجی بسیاری دارد و هم‌چنین درآمدزایی خوبی برای جامعه میزبان دارد.

معاون گردشگری خراسان رضوی گفت: برای معرفی و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری عشایر باید اطلاع‌رسانی بیشتری انجام شود.

او ادامه داد: در این نمایشگاه ۱۰ غرفه  سیاه چادر برپا شده و علاوه بر معرفی ظرفیت‌هایی روستایی و عشایری نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات عشایر شهرستان نیز برپا شده است.

همچنین محسن مه‌آبادی فرماندار چناران گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی توانمندی‌های عشایر  شهرستان است که با برندسازی و بسته‌بندی مناسب محصولات عشایری، ارزش افزوده بیشتری نصیب این قشر مولد خواهد شد.

محمد طاهریان‌مقدم مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران در ادامه بیان کرد: این نمایشگاه به مدت چهار در ۲ نوبت صبح و عصر برای بازدید عموم مردم دایر است.

او افزود: اجرای زنده موسقی سنتی و نمایشگاه صنایع‌دستی و عرصه محصولات لبنی عشایر و گیاهان دارویی از برنامه‌های این جشنواره است.

طاهریان‌مقدم تصریح کرد: تولیدات صنایع دستی شامل، گلیم‌بافی، لباس سنتی، عروسک‌بافی، نمد، تولیدات لبنی عشایر شامل فتیر مسکه، دوغ محلی، کره، کشک و ... از تولیدات این قشر است که عموم مردم برای بازدید می‌توانند مراجعه کنند.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران با بیان این‌که عشایر نقش موثری در توسعه صنعت  گردشگری و معرفی  توانمندی‌های این حوزه در شهرستان دارند، ادامه داد: قرارگیری شهرستان چناران در دامنه کوه‌های هزار مسجد و بینالود باعث شده تا  چناران مقصد گردشگران زیادی باشد، معرفی توانمندی‌های صنایع‌دستی  روستای و عشایری نقش بسزایی در اشتغال بانوان دارد.

طاهریان‌مقدم تصریح کرد: با توجه به درخواست زنان روستایی عشایر، ایجاد نمایشگاه دائمی و فصلی برای عشایر شهرستان می‌توان کمک زیادی به توسعه و رونق محصولات صنایع دستی کرد.

نمایشگاه صنایع‌دستی، جشنواره عشایر و توانمندی‌های روستایی عشایری در شهر چناران، خیابان بهشتی ۱۵ سالن ورزشی تختی به مدت ۴ روز برای عموم مردم دایر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071601160
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha