شمارش معکوس برای احیای ساختمان قدیمی صداوسیمای ارومیه  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از آغاز اجرای عملیات عمرانی برای احیای ساختمان قدیمی صداوسیمای ارومیه در آینده نزدیک خبر داد.

مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با میراث آریا گفت: ساختمان قدیمی صداوسیمای ارومیه نخستین ساختمان صداوسیمای محلی ایران بوده که توسط جهانگیر درویش یکی از هفت معمار برتر جهان در سال ۱۳۴۳ آغاز و درسال ۱۳۴۷ به بهره‌برداری رسید، متاسفانه با گذر زمان این ساختمان تبدیل به یک مکان مخروبه شده که احیا و مرمت آن نیز یکی از مطالبات جدی مردم بود.

او ادامه داد: برای تحقق بخشیدن به این مطالبه مردمی با هم‌اندیشی و تفاهم انجام شده بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره‌کل اطلاعات استان و شهرداری ارومیه و با حمایت‌های استاندار مقرر شد با انجام کار مطالعاتی، عملیات احیای و مرمت آن آغاز و در نهایت تبدیل به موزه مجاهدت‌های خاموش شود.

صفری با اشاره به اینکه در حال حاظر مطالعات احیای این بنای تاریخی در مراحل پایانی قرار دارد، تصریح کرد: در آینده نزدیک نیز فاز عملیاتی این پروژه آغاز می‌شود که برای این منظور ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: ایجاد موزه مجاهدت‌های خاموش گامی مهم برای برای شناساندن تلاش‌ها و ایثارگری‌های انجام شده برای تامین امنیت و دفاع از وطن به مردم به‌ویژه نسل جدید است، در این پروژه شهرداری ارومیه نیز وظیفه محوطه‌سازی و زیباسازی بصری آن را برعهده دارد.

ساختمان قدیمی صداوسیمای آذربایجان غربی به شماره ۳۱۴۱۷ در ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ شمسی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071601171
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha