فراخوان ملی طراحی تمبر پستی صنایع دستی ورامین

همزمان با نزدیک شدن به ۱۷ مهر، روز جهانی پست، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین با همکاری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری ورامین، فراخوان ملی طراحی تمبر پستی برای آثار فاخر فرش و آبگینه ورامین را آغاز کرد.

به گزارش میراث آریا، محمدرضا تاجیک بیان کرد: به مناسبت فرارسیدن ۱۷ مهر، روز جهانی پست، فراخوان ملی طراحی تمبر پستی فرش و آبگینه ورامین با همکاری این اداره و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری ورامین آغاز شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین، خاطرنشان کرد: با عنایت به ثبت شهر ورامین به عنوان شهر جهانی فرش دستبافت با طرح مینا خانی و شهر ملی شیشه و آبگینه، این اداره در نظر دارد طرح تمبر پستی این دو اثر فاخر صنایع دستی را با توجه به هویت تاریخی، مذهبی و فرهنگی ورامین از طریق فراخوان عمومی انتخاب و از طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران منتشر کند.

او افزود: از هنرمندان دعوت می‌شود تا طرح‌های خود را با قابلیت فنی و اجرا به پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۲۲۹۱۰۸۵۴ ارسال کنند.

تاجیک در پایان تصریح کرد: پس از بررسی طرح‌های رسیده، از هر موضوع سه طرح انتخاب و به طراحان آن‌ها لوح یادبود و هدایایی اهدا خواهد شد. این اقدام نه تنها به معرفی و حفظ میراث فرهنگی ورامین کمک می‌کند، بلکه به ارتقاء هنرهای دستی این منطقه نیز می‌انجامد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071601214
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha