نشست هم‌اندیشی هنرمندان زیورآلات سنتی استان گلستان برگزار شد

نشست هم‌اندیشی هنرمندان زیورآلات سنتی استان گلستان هم‌زمان با برپایی نمایشگاه زیورآلات زرین و سیمین شهر باستانی گرگان(جرجان)، با حضور هنرمندان و صنعتگران و جمعی از مدیران و کارشناسان معاونت‌های میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی استان در موزه باستان‌شناسی گرگان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، نشست هم‌اندیشی هنرمندان زیورآلات سنتی استان گلستان روز دوشنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۳ هم‌زمان با اختتامیه برپایی نمایشگاه زیورآلات زرین و سیمین شهر باستانی گرگان(جرجان) در محل سالن کتابخانه موزه باستان‌شناسی گرگان برگزار شد.

در این نشست تخصصی ۱۳ نمونه از آثار فاخر نمایشگاه زیورآلات زرین و سیمین شهر باستانی گرگان(جرجان) در معرض نمایش هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی قرار گرفت و توسط دکتر حبیب رضایی کارشناس باستان‌شناسی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان موردبررسی و تحلیل باستان‌شناسی قرار گرفت.

همچنین علاوه بر مشاهده عینی آثار و آشنایی هنرمندان و صنعتگران با نقش و الگوهای زیورآلات سنتی منطقه زمینه هم‌افزایی بیشتر فعالان این عرصه در راستای تدوین سند تجاری‌سازی رشته زیورآلات سنتی در استان با همکاری صنعتگران فعال فراهم شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071701225
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha