صادرات و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی لازمه رونق صنایع‌دستی است

مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ورود به عرصه بین‌المللی در ابعاد گسترده‌تر راه برون رفت شرایط موجود است از این رو اهتمام اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان در زمینه حضور فعالان عرصه صنایع‌دستی و فرش این خطه در نمایشگاه‌های بین‌المللی و توجه به صادرات محصولات و منسوجات ضروری است.

به گزارش میراث آریا، زهرا ابراهیمی ۱۶ مهرماه در رویداد هنری صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان که در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی برگزار شد، گفت: بانوان این خطه همواره در عرصه‌های مختلف به ویژه صنایع‌دستی نظیر سوزن‌دوزی، خامه‌دوزی، سکه‌دوزی و سیاه‌دوزی که از ذوق و سلیقه و ظرافت سرچشمه می‌گیرد، پیشتاز بوده‌اند و این هنر و خلاقیت همواره زمینه‌ساز خلق کارهای فاخر بوده و منجر به ایجاد اشتغال و کسب درآمد گروه قابل توجهی از زنان و دختران استان شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نمایشگاه‌های دوره‌ای و فصلی صنایع دستی مهمترین عامل بازاریابی، بازارسازی و معرفی هنر فاخر، هنرمندان هر سرزمین محسوب می‌شوند، تأکید کرد: حضور زنان هنرمند سیستان و بلوچستان در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است اما معرفی ظرفیت‌های بی‌بدلیل هنر دست این زنان در این سطح کافی نیست بلکه باید زمینه حضور و صادرات محصولات آن‌ها از طریق اتاق بازرگانی استان فراهم شود.

او بر حمایت اتاق بازرگانی استان برای صادرات صنایع دستی زنان این دیار تأکید کرد و گفت: صنایع‌دستی از جمله صنایع کم هزینه اما ارزآور است از این رو با در نظر گرفتن بازاریابی و انعقاد قرارداد می‌توان نهایت بهره‌وری از این صنعت را در راستای اشتغالزایی و رونق اقتصادی داشت.

ابراهیمی با بیان اینکه صنایع‌دستی نشانگر هم آوایی و هم‌گرایی اقتصاد و فرهنگ است، افزود: صنایع‌دستی هنرمندان زنان استان به عنوان میراثی پویا و ارزشمند در میان سایر هنرها جایگاه و منزلتی بسیار والا و متفاوت دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری سیستان و بلوچستان اضافه کرد: توجه به این حوزه مهم نه تنها به حفاظت از فرهنگ، هنر و تمدن کمک می‌کند بلکه به عنوان فعالیتی اقتصادی به رونق روز افزون اقتصادی و توسعه صنعت گردشگری منجر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071701236
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha