جشنواره شیرآش‌پزان در فهرست رویدادهای ملی گردشگری ثبت‌ شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از ثبت جشنواره شیرآش‌پزان در فهرست رویدادهای ملی گردشگری کشور خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، حسین ایزدی گفت: در راستای اهمیت برگزاری رویدادها در رونق و شکوفایی گردشگری و همچنین کمک به صیانت و پاسداشت فرهنگ بومی و محلی، با پیگیری‌های صورت گرفته رویداد شیرآش‌پزان شهرستان سوادکوه شمالی در تقویم رویدادهای ملی گردشگری کشور ثبت شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: رویداد شیرآش‌پزان به مناسبت آیین شکرگذاری توسط دامداران منطقه سوادکوه شمالی برگزار می‌شود و به عنوان یکی از آیین‌های سنتی در بین دامداران معمول است.

او از منطقه سوادکوه شمالی به عنوان یکی از مناطق استان که بافت سنتیش را حفظ کرده و میراث‌دار فرهنگ، آداب و رسومی مازنی است، یاد کرد و گفت: فرهنگ‌های بومی و محلی ریشه در معنویت، سنت و اصالت مردمان آن منطقه دارد و به آن بهانه جشنواره‌هایی شکل می‌گیرد تا آن فرهنگ اصیل حفظ شود.

ایزدی در ادامه گفت: مناطق مختلف مازندران مملو از آیین‌های سنتی با قدمت تاریخی آست فرهنگ‌های غنی که در قالب جشنواره‌های بومی و محلی ارائه می‌شوند و با کمی خلاقیت و برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی به ویژه نهادهای فرهنگی و درایت بخش خصوصی فعال در گردشگری می‌تواند برای مناطق مختلف استان فرصت‌های اقتصادی بسازد.

جشنواره شیرآش پزون با شماره ۲۰۳۲۶۵۳۵ در "فهرست تقویم رویدادهای گردشگری ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071701241
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha