آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها حامیان رژیم وحشی صهیونیستی هستند/ جوانان را با مفاهیم میراث‌فرهنگی آشنا کنیم/ کسی که گذشته خود را نداند، نمی‌تواند برای آینده‌اش برنامه‌ریزی کند

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها حامیان رژیم وحشی صهیونیستی هستند، گفت: آنها هیچ چارچوب انسانی را مراعات نمی‌کنند.

به گزارش میراث آریا، مسعود پزشکیان امروز سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ در آیین رونمایی از ششمین محموله الواح هخامنشی شامل ۱۱۰۰ لوح عیلامی، در موزه ملی ایران، گفت: واقعیتی که در منطقه با آن مواجه هستیم حادثه پشت سر حادثه است و مشکلاتی که پیش می‌آید کار را سخت‌تر می کند. یک رژیم وحشی را اروپا و آمریکا گذاشته و از آن دفاع می کنند که هیچ چارچوب انسانی را رعایت نمی کند.

وی افزود: آنها هیچ چارچوب انسانی را مراعات نمی‌کنند. زن و بچه و پیر و جوانان را بمباران می‌کندو  جالب است که دم از حقوق بشر می‌زنند و می‌گویند چرا قاتل را اعدام می‌کنید؟ کسی نیست به این نامردها بگوید شما چرا زن و بچه‌ها بی‌گناه را می‌کشید؟

باید جوانان و دانش‌آموزان با مفاهیم میراث فرهنگی آشنا شوند

رئیس جمهوری با بیان اینکه کشورهای دیگر آنچه را ندارند هم می‌سازند، اما متاسفانه ما آنچه داریم را فراموش می‌کنیم، اظهار کرد: میراث فرهنگی ما باید تلاش کند که دانش آموزان را با مفاهیم مسأله آشنا کند، متاسفانه دانش‌آموزان ما با عمق و مفهوم مهارت و کاری که انجام شده است آشنا نیستند. اگر ریشه‌های تمدن، توسعه و آگاهی ما را ببرند، بی هویت می‌شویم و دیگر نمی‌دانیم که به کجا باید برویم و لذا هر کجا که بخواهند ما را می‌برند.

پزشکیان اظهار کرد: ایران ما مملو از سرمایه‌های فرهنگی، علمی، سیاسی، حکومت‌داری، اجتماعی و اعتقادی است و آن را ابتدا باید خودمان بشناسیم و بعد به دیگران ارائه کنیم که بیایند و ببیند و بشناسند.

بیش از ۹۰ درصد مقالات روی طاقچه‌ها خاک می‌خورند

وی با بیان اینکه مدیرانی که به‌صورت جریانی و گروهی روی کار می‌آیند، هویت خود را نمی‌دانند و تبدیل به آدم‌هایی شده‌اند که قبل از نخبه شدن، می‌خواهند از کشور بروند، گفت: در صورتی که این آب و خاک متعلق به ما است. نتوانستیم گذشته خودمان را آموزش بدهیم.

رئیس جمهوری افزود: کسی که گذشته خود را نداند، نمی‌تواند برای آینده خودش هم برنامه‌ریزی کند. زیرا احساس می‌کند ریشه ندارد. با ریشه‌هایی که ما داریم برای همه مسائل، درسی وجود دارد. دانشگاه‌های ما در بهترین حالت نسل دو هستند؛ یعنی در آن علم آموزش می‌‎دهند و در بهترین حالت، تحقیقات انجام می‌دهند که تازه آن هم بر مبنای نیازهای جامعه نیست.

پزشکیان با بیان اینکه محقق برای خودش کار می‌کند و دیگری هم کار خود را انجام می‌دهند، تاکید کرد: بیش از ۹۰ درصد مقالات روی طاقچه‌ها خاک می‌خورند. هنر رشد دادن و توسعه دادن چیزی بود که ما ۲۵۰۰ سال پیش داشتیم. اما الان باهم دعوا می‌کنیم و ما را به دعوا می‌اندازند تا خودشان نفع ببرند. در منطقه «بلا» سر مسلمانان آوردند، اگر مسلمانان با هم بودند مگر می‌توانستند این کار را با ما بکنند؟

وی اظهار کرد: ما برای ماندن و نماندن یک شاخص بیشتر نباید داشته باشیم. آیا خدمت گزار مردم هستیم یا نه. حرف های ما برای کسب رأی نبود. ما بر اساس اعتقاد خود حرف می‌زنیم. هر کاری از دستمان بر بیاید برای اینکه بتوانیم ایران را به جایگاه خود برسانیم کوتاهی نخواهیم کرد.

رئیس جمهوری تصریح کرد: در خصوص مشکلات نیز آقای دکتر عارف با شما بنشینند و مشکلات را احصاء کنند. ما هر چقدر که بتوانیم به شما کمک خواهیم کرد. ما را گذاشتند که مشکل شما را حل کنیم. اگر در توان ما باشد و امکانش وجود داشته باشد، بدون منت کمک خواهیم کرد.

پزشکیان با بیان اینکه باید هویت خود و ریشه‌هایی که عمیق و پر افتخار است را به دنیا عرضه کنیم، گفت: باید این ریشه ها را شفاف کنیم. باید به دانش آموزان آموزش داده و هر ایرانی در هر کجای دنیا دلش برای مملکت خود بتپد. ما این هویت را باید به رخ جهانیان بکشانیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071701264
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha