بوم‌گردی «آیینه سیستان» برنده جایزه ملی خانه شد

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از کسب رتبه نخست بوم‌گردی آیینه سیستان در چهارمین دوره جایزه ملی خانه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، علیرضا شه‌بخش گفت: اختتامیه چهارمین دوره جایزه ملی خانه ۱۶ مهر همزمان با روز جهانی معماری در موزه هنرهای معاصر برگزار شد، که اقامتگاه بوم‌گردی آیینه سیستان از استان سیستان و بلوچستان رتبه نخست در بخش آثار محقق شده در بافت‌های ارزشمند را کسب کرد.

معاون گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: اقامتگاه بوم‌گردی آیینه سیستان در شهرستان زهک، روستای قلعه نو واقع شده است. این مجموعه با قدمتی ۱۵۰ سال و مساحت ۳۴۰ مترمربع در ۵ طبقه به صورت یک بنای خشتی و پلکانی بر روی تپه‌ای ساخته شده است و در یک فضای کاملاً سنتی و با معماری اصیل منطقه در حال فعالیت است.

او خاطرنشان کرد: جایزه ملی خانه به صورت سالیانه با هدف بررسی و معرفی برترین آثار مسکونی اجرا شده شاخص معماری و طراحی داخلی ایران از سال ۱۳۹۵ به بعد در ۵ بخش معماری- ویلایی، معماری- آپارتمانی، طراحی داخلی- ویلایی، طراحی داخلی آپارتمانی و بخش ویژه آثار محقق شده در بافت‌های تاریخی و ارزشمند اعم از نوسازی، بازسازی(RENOVATION)، افزایش بنا (EXTENSION) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071701265
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha