استقبال بی‌نظیر مردم از نمایش لسان‌الغیب در حافظیه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از استقبال بی‌نظیر مردم از نمایش لسان‌الغیب در حافظیه خبر داد.

به گزارش میراث آریا، محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه به مناسبت هفته بزرگداشت حافظ نمایش لسان‌الغیب در حافظیه برگزار شد، گفت: این نمایش با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اجرا شد و مورد استقبال بی‌نظیر مردم قرار گرفت که بی‌سابقه بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: این استقبال و حضور نشان از اهمیت و جایگاه هنر و هنرمندان در نزد مردم دارد که همواره در برنامه‌های فرهنگی و هنری ما را همراهی می‌کنند.

ثابت اقلیدی ادامه داد: این نمایش زندگی خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیراز با کمک بیت‌الغزل‌های بلندآوازه، به زبان تئاتر و موسیقی و آواز روایت کرد؛ نمایشی که پس از ۲۳ سال بازنویسی و در جوار آرامگاه خواجه راز اجرا شد.

او افزود: نمایش لسان‌الغیب با بازنویسی استاد محمود شالویی و کارگردانی محمدحاتمی اجرا شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به جایگاه و اهمیت مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظ در ابعاد ملی و بین‌المللی برای میزبانی ازاین‌گونه برنامه‌ها اشاره کرد و از آماده‌سازی این مجموعه فرهنگی برای برگزاری مراسم ویژه یاد روز حافظ خبر داد و گفت: عملیات رنگ‌آمیزی در بخش‌های مورد نیاز، بررسی تأسیسات زیر ساختی، نور پردازی و رسیدگی به فضای سبز از جمله اقداماتی است که هم اکنون درحال اجراست.

نمایش «لسان‌الغیب»، شامگاه جمعه آغازگر بیست و هشتمین هفته فرهنگی‌هنری حافظ بود. آهنگ‌سازی این اثر به عهده حامد ابراهیمی و خواننده آن حمید ترکاشوند بود، حسن جودکی مجری طرح آن و بازیگران تراز اول کشوری در آن به ایفای نقش پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071701289
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha