عشایر نماد مقاومت و مهمان‌نوازی هستند/ جایگاه عشایر در استان قزوین تقویت شده است

مهدی رجحانی به‌مناسبت گرامیداشت روز ملی عشایر و روستا در آیین بهره‌برداری از ۲۱ طرح عمرانی در مناطق عشایری گفت: با تقویت جایگاه عشایر در استان، زمینه خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به این گروه مولد و تأثیرگذار فراهم شده‌است.

به‌گزارش آریا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین روز دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ در آیین بهره‌برداری از ۲۱ طرح عمرانی در مناطق عشایری گفت: یکی از رویکردهایی که در سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته، افزایش خدمت‌رسانی به این گروه بوده و خوشبختانه اقدامات مؤثری در این زمینه انجام شده‌ ‎است.

رجحانی ادامه داد: عشایر گروهی مولد و پایدار هستند که خودکفایی و تولید مستمر خود را حفظ کرده‌اند. در گذشته ممکن است در معرفی عشایر ضعف‌هایی وجود داشته، اما امروز با تلاش‌های سازمان جهاد کشاورزی و امور عشایر، ظرفیت‌های این گروه به‌خوبی معرفی شده و جایگاه عشایر تقویت شده‌است.

عشایر نماد مقاومت و مهمان‌نوازی هستند/ جایگاه عشایر در استان قزوین تقویت شده است

او تأکید کرد: تلاش‌های به‌ثمر نشسته و مسیر پیش‌رو باید با جدیت بیشتری دنبال شود تا جامعه عشایر احساس حضور بیشتری داشته باشد، همچنین باید مراقب باشیم که زندگی شهری نتواند هویت عشایر را تغییر دهد و مولفه‌های اصلی این جامعه حفظ شود.

معاون استاندار قزوین افزود: عشایر نماد مقاومت، سخت‌کوشی، انسانیت، محبت و مهمان‌نوازی هستند و خدمت‌رسانی به این قشر وظیفه مدیران است. بدون شک، تقویت جایگاه عشایر و ارتقای شرایط زندگی آنها، به تقویت تمام استان کمک خواهد کرد.

در این نشست ۲۱ پروژه عمرانی در مناطق عشایری از جمله پروژه‌های آب‌رسانی پایدار، ایل‌راه‌ها و توزیع پنل‌های خورشیدی تولید برق مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

عشایر نماد مقاومت و مهمان‌نوازی هستند/ جایگاه عشایر در استان قزوین تقویت شده است

انتهای پیام/

کد خبر 1403071701294
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha