معرفی ظرفیت های گردشگری در روستاهای شهرستان زرندیه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرندیه گفت: نمایشگاه توانمندیهای روستا و عشایر فرصتی است برای معرفی ظرفیتهای گردشگری و صنایع‌دستی در روستاهای این شهرستان است.

به‌گزارش میراث‌آریا، زهرا رنجبر در آئین افتتاح نمایشگاه و جشنواره توانمندیهای روستایی در شهرستان زرندیه گفت: حضور غرفه‌های اقامتگاه‌ بوم‌گردی و همچنین هنرمندان صنایع‌دستی معرف بخشی از توانمندیهای روستائیان این منطقه و جامعه هدف میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرندیه افزود: فرا رسیدن ۱۵ مهرماه روز ملی روستا و عشایر را در حالی گرامی می‌داریم که از روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری مدت زیادی نگذشته است. این هم‌زمانی فرصتی مغتنم فراهم می‌کند تا به همبستگی این دو پدیده اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی توجه کرده و ارتباط بنیانی روستا و عشایر را با صنعت گردشگری بررسی کنیم.

رنجبر افزود: در واقع روستاها و عشایر به سبب ظرفیت‌ها و مختصات منحصر به‌فردشان همواره بخشی از جاذبه‌های گردشگری در ممالک مختلف دنیا به شمار می‌روند، در واقع ظرفیت‌های روستایی و عشایری وضعیتی را بوجود آورده‌اند تا در برنامه‌ریزی‌های صنعت گردشگری از جایگاهی رفیع برخوردار شود، از جمله روابط مشترک گردشگری با روستا و عشایر می‌توان به تورهای عشایری با تجربه زندگی کردن در میان عشایر و شناخت آداب و رسوم، خوراک، پوشاک و نحوه  زیست آنان در طبیعت یاد کرد.

او با اشاره به اینکه حضور گردشگران داخلی و خارجی در روستاها یا در میان عشایر، علاوه بر افزایش درآمدهای روستایی و عشایری و کمک به توسعه اقتصادی روستا می‌کند ادامه داد:  آموزش گردشگران در زمینه شناخت طبیعت و راه‌های مواجه با آن بدون این که بدان آسیبی وارد کنند، ضرورت غیر قابل انکار است.

نمایشگاه توانمندیهای روستایی و عشایری از ۱۷ تا ۲۰ مهر ماه در سالن ورزشی مامونیه آماده بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071801319
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha