دوره تخصصی پیش بیمارستانی ویژه کارشناسان امداد و نجات هلال‌احمرکرمان برگزار شد

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از برگزاری دوره تخصصی اقدامات پیش بیمارستانی ویژه ۴۰ نفر از کارشناسان امداد و نجات هلال‌احمر استان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا، صوفیا کریمی افشار بیان کرد: دوره تخصصی اقدامات پیش بیمارستانی با حضور ۴۰ نفر از کارشناسان و مسئولان امداد و نجات سراسر شعب جمعیت هلال‌احمر استان در مرکز کشوری آموزش‌های تخصصی امداد و نجات برگزار شد.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با اشاره به اینکه دوره آموزشی اقدامات پیش بیمارستانی به مدت شش روز در حال برگزاری است، افزود: این دوره با هدف یکسان‌سازی و بروزرسانی اطلاعات تخصصی کارشناسان امدادونجات برگزار شد.

او با بیان اینکه همه ساله جمعیت هلال‌احمر با برگزاری دوره‌های تخصصی امداد و نجات، نیروهای متخصص از بین اعضای جوانان و امدادگران را برای خدمت‌رسانی در حوادث آموزش می‌دهد، خاطرنشان کرد: شرح وظایف نجاتگر پیش بیمارستانی، ارزیابی صحنه و محیط حادثه، تثبیت پزشکی مصدوم، لوله‌گذاری، تریاژ، فوریت ‌های پزشکی، شناخت و مکانیزم‌های تروما، انتقال مصدوم از جمله مباحثی است که در دوره تخصصی اقدامات پیش بیمارستانی به کارشناسان امدادونجات آموزش داده می‌شود.

در پایان این دوره به پذیرفته‌شدگان در آزمون نهایی گواهینامه مربوطه اهدا می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071801364
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha