لزوم واگذاری بناهای تاریخی کردستان با کاربری‌های مناسب به بخش خصوصی/ ٢١ بنای تاریخی کردستان در اختیار صندوق توسعه و احیا قرار دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بر لزوم واگذاری بناهای تاریخی استان با کاربری‌های مناسب به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تاکید کرد.

به گزارش میراث‌آریا، کیومرث حبیبی روز چهارشنبه ١٨ مهرماه ماه ١٤٠٣ در نشست تخصصی اقتصاد میراث‌فرهنگی ویژه بناها و اماکن تاریخی استان کردستان که در سنندج برگزار شد، گفت: در چند سال اخیر تمرکز زیادی روی توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه نگاه صرف تک‌بنایی به بافت‌های تاریخی محکوم به شکست است، اظهار کرد: باید رویکرد و راهبردهای ما در مورد بناهای تاریخی و ابنیه‌های تاریخی تغییر کنند.

او با تاکید بر اینکه نباید هر کاربری را برای اماکن تاریخی تعریف کنیم، افزود: باید به اقتضای زمان با این بافت‌ها برخورد و برای آنها تصمیم‌گیری کنیم.

حبیبی با اشاره به بناهای تاریخی آماده واگذاری در استان عنوان کرد: انتظار داریم ٨ بنای تاریخی که آماده واگذاری است با حساسیت و برنامه‌ریزی درست و تعریف کاربری‌های مناسب به بخش خصوصی واگذار شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در خصوص اهلیت سرمایه‌گذار یادآور شد: تا روزی که افتخار خدمت به مردم را در این جایگاه دارم هرآنچه در توان داشته باشیم در کمک به سرمایه‌گذاران و توسعه سرمایه‌گذاری در استان دریغ نخواهیم کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هم در این نشست تخصصی گفت: ٢١ بنای تاریخی کردستان در اختیار صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور قرار دارد.

منصور مهرزاد با بیان اینکه از این تعداد ٨ بنا آماده وگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی است، اظهار کرد: خانه احمدی، کوره آجرپزی، خانه پیرمرادی یا سعادتمند، خانه احمدی، خانه ملایی، حمام قصلان، خانه مصری و  خانه دل‌روشن از جمله بناهای آماده برای واگذاری به بخش خصوصی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به اینکه باید از سرمایه‌گذارانی که در این استان سرمایه‌گذاری می‌کنند بیش از پیش حمایت کنیم، یادآور شد: تاکنون ٥ بنای تاریخی کردستان به بخش خصوصی واگذار شده است و خوشبختانه عملکرد موفقی داشته‌اند.

‌او یادآور شد: امروز نیازمند نگاه ویژه به توسعه در این استان هستیم و این مهم از محور رونق سرمایه‌گذاری انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071801381
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha