رتبه اول یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خوزستان در کشور

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: براساس کارنامه یگانی شش ماهه اول ۱۴۰۳ یگان‌های حفاظت میراث‌فرهنگی کشور، استان خوزستان با معدل ۳۰، رتبه اول را در بین استان‌های درجه یک کسب کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، سرهنگ کاظم میرمقدم روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳ اظهار کرد: یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان در سال جاری به‌منظور انجام وظایف ذاتی خود با محوریت مبارزه با جرائم علیه میراث‌فرهنگی، رویکردی دانش‌محور داشته و در حوزه پیشگیری اجتماعی و همچنین جلب مشارکت‌های اجتماعی و... فعالیت‌های متعددی داشته است.

به گفته فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان،  این یگان براساس کارنامه و عملکرد خود در شش ماهه نخست سال جاری موفق شد رتبه نخست را در میان استان‌های کشور از آن خود کند.

او در ادامه با اشاره به عملکرد این یگان در سال جاری بیان کرد: در نیمه نخست سال جاری تعداد ۹ باند حفار غیرمجاز در استان منهدم و ۳۰ نفر نیز در ارتباط با آن دستگیر شدند.

میرمقدم افزود: همچنین تعداد ۹۳ شیء اصلی از حفاران غیرمجاز توسط یگان حفاظت میراث ‌رهنگی خوزستان کشف و ضبط شد.

او با بیان این‌که این تعداد شیء کشف‌شده از دو شهرستان‌های لالی و اندیمشک بوده‌اند اضافه کرد: کشفیات یادشده، شامل اشیائی نظیر کوزه‌های رنگی، انگشتری، نگین‌های انگشتری، اشیاءِ مفرغی و خمره‌های سفالی بودند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خوزستان تصریح کرد: در نیمه نخست سال جاری ۱۱ هزار و ۶۲۹ مورد سرکشی و پایش میدانی از آثار تاریخی انجام و در موارد مختلف نیز از تخریب آثار تاریخی جلوگیری به عمل آمد.

او خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۵۶۸ مورد تعامل و هماهنگی با با معتمدان محلی، یک‌هزار و ۱۰۱ مورد تعامل با نیروی انتظامی، ۲ هزار و ۳۰۷ مورد تعامل با بسیج، چهار هزار و ۹۴۸ مورد تعامل و هماهنگی با شورا و دهیار نیز در این مدت توسط یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان انجام شد که از عوامل تأثیر گذار در کسب رتبه اول یگان خوزستان در شش ماه نخست سال بود.

سرهنگ میرمقدم ضمن قدردانی از کارکنان یگان حفاظت میراث‌فرهنگی و نیروی انتظامی استان یادآور شذ: حراست و صیانت از میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی مستلزم مشارکت و همراهی و همکاری مستمر مردم است و در همین راستا تلاش می‌شود با آگاهی‌بخشی، از ظرفیت‌های اجتماعی برای صیانت از آثار تاریخی استفاده شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071801382
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha