۲۱ حفار غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری شناسایی و دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: به‌دنبال گشت‌های ۲۴ ساعته این یگان در نیمه نخست سال‌جاری ۲۱ حفار غیرمجاز با همکاری مأموران فرماندهی انتظامی در استان شناسایی و برای رسیدگی و برخورد، تحویل مراجع قضایی شدند.

به‌گزارش میراث‌آریا، سرهنگ علی‌اصغر مهری در بازدید از محوطه‌های تاریخی گفت: یکی از وظایف ذاتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حفظ و حراست از آثار و اموال تاریخی و فرهنگی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: از همین‌رو تمامی توان خود را برای ایفای این مسئولیت خطیر به‌کار گرفته‌ایم و با بازرسی‌ها و گشت‌های مختلف از دستبرد حفاران جلوگیری می‌شود.

مهری تصریح کرد: حفظ و حراست از آثار تاریخی همراهی و مشارکت مردم را می‌طلبد و در همین خصوص به محض دریافت گزارش‌های مردمی موضوع بلافاصله در دستور کار قرار می‌گیرد و با دستگیری متهمان برای آن‌ها در محاکم قضایی پرونده تشکیل و براساس قوانین و مقررات با آنام برخورد می‌شود.

او یادآور شد: در نیمه نخست امسال سه مورد تجاوز به حریم‌های میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با کشف هفت دستگاه فلزیاب، سه قطعه اشیای عتیقه و شناسایی سه مورد حفاری در آثار غیرثبتی در نیمه نخست سال‌جاری ۲۱ متخلف در استان با همکاری مدموران فرماندهی انتظامی شناسایی، دستگیر و برای رسیدگی تحویل مراجع قضایی شده است.

او گفت: حفظ و حراست از مکان‌ها و آثار تاریخی نیاز به امکانات، تجهیزات و کارشناسان بیشتری دارد و می‌طلبد در خصوص تأمین نیازمندی‌های این بخش توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

مهری تأکید کرد: مردم می‌توانند با شماره تلفن گویای ۰۹۶۶۲ (سراسری) و شماره تلفن ۰۳۸۳۳۳۹۹۱۱۰ (استانی) اخبار و اطلاعات پیرامون تخلفات میراث فرهنگی را گزارش دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071901389
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha