برگزاری نمایشگاه کشفیات و دستاوردهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان تربت حیدریه

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان خراسان رضوی از برگزاری نمایشگاه کشفیات و دستاوردهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان تربت حیدریه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در محل مجموعه تاریخی قطب الدین حیدر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، سرهنگ سیدعلی باقری گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و مسئولان محلی شهرستان، تعدادی از اشیای کشف‌شده توسط یگان حفاظت میراث‌فرهنگی  و اشیای اهدایی به نمایش گذاشته شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان خراسان رضوی ادامه داد: این اشیا شامل ۳ دستگاه فلزیاب، تعدادی اشیای تاریخی توقیف شده توسط نیروهای ایست و بازرسی و ابزارهای کشف شده از حفاران و سوداگران و اشیای تاریخی و تعدادی نسخ خطی اهدایی به نمایش گذاشته‌ شده است.

سرهنگ باقری افزود: برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها در قالب اشیا و دستاوردهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، یکی از سیاست‌های یگان حفاظت میراث‌فرهنگی بوده تا علاوه بر نمایش اشیا، عملکرد این یگان را نیز به‌منظور جلوگیری از ارتکاب به جرم معرفی کند.

همچنین علی محمدی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه گفت: هم‌زمان با برگزاری این نمایشگاه، جلسه انجمن میراث فرهنگی شهرستان برگزار شد. در این جلسه از فعالان حوزه حفاظت و مرمت آثار تاریخی شهرستان قدردانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071901393
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha