شهر شیراز با احیا و اجرای پروژه‌های فرهنگی و گردشگری، آینده درخشانی دارد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به پروژه‌های مهم و بزرگ فرهنگی و گردشگری در دست اجرا در شیراز گفت: با احیای بافت تاریخی شیراز به‌خصوص محور عرفان در منطقه حافظیه و بافت تاریخی زندیه خصوصا اجماع و همدلی که بین استانداری فارس، شهرداری شیراز و اداره‌کل میراث‌فرهنگی فارس برقرار است، آینده بسیار خوبی برای شیراز پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا، سیدرضا صالحی‌امیری در حاشیه بازدید از برخی از پروژه‌های مهم فرهنگی و گردشگری شهر شیراز گفت: در بازدید از پروژه‌های فرهنگی و گردشگری شیراز به یک نقطه بسیار مثبت برخورد کردم و آن همدلی مسئولین استان و شهر شیراز بود.

او ادامه داد: رویکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همگرایی است و باور داریم با این اجماع که در استان وجود دارد آینده خوبی را نوید می‌دهد.

صالحی‌امیری با اشاره به احیا بافت تاریخی شیراز به‌خصوص محور زندیه افزود: با احیا و اجرای پروژه‌های فرهنگی و گردشگری، شیراز آینده زیبایی را برای مردم استان فارس و گردشگران داخلی و خارجی فراهم می‌کند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه سخنانش به بازدیدش از پروژه باغ‌موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای فارس در شمال آرامگاه حافظ نیز اشاره کرد و گفت: باغ‌موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای فارس محوطه‌ای بزرگ است که در کنار مجموعه فرهنگی تاریخی حافظیه، کتابخانه ملی و مرکز اسناد فارس و باغ جهان‌نما و دیگر مجموعه‌های فرهنگی قرارگرفته است و باید هرگونه بناسازی در این محور بنا بر رویکرد طرح کلان «عرفان» تعریف شود.

او در بخش دیگری از سخنانش به بازدید از مجموعه زندیه شیراز، ارگ کریم‌خانی و عمارت کلاه‌فرنگی و دیوان‌خانه وکیل هم اشاره کرد و افزود: بخشی از ساختمان‌های محور زندیه آزادسازی شده است و محوطه میدانگاهی احیا می‌شود و ساختمان مخابرات که در حریم عمارت دیوان‌خانه نیز قرار دارد با توافق شهرداری و مخابرات به محوطه اضافه می‌شود و برای ساختمان بانک ملی در این محور هم که سازه پهلوی است قرار شد برای تداوم فعالیت و تبدیل آن به موزه با مطالعات کارشناسانه تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072001464
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha