اجرای مرحله دوم طرح بهسازی منظر تاریخی فرهنگی شهر خوسف

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف گفت: دومین مرحله از اجرای طرح بهسازی و زیباسازی منظر تاریخی فرهنگی شهر خوسف اجرا می‌شود.

به‌گزارش میراث آریا، علی صالحی بیان کرد: در این مرحله از بهسازی منظر تاریخی فرهنگی شهر خوسف، ادامه طرح زیباسازی خیابان اصلی بافت تاریخی به نام شهید مطهری بزودی اجرا می‌شود.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف  افزود: قاب‌بندی گچی بازشوها به همراه اجرای کاه‌گل جداره‌ها، رخ‌بام آجری، شستشو و بندکشی جداره‌های آجری با هدف زیباسازی و بهسازی مسیر تردد گردشگران و مردم در دستور کار است.

او ادامه داد: همچنین طرح استحکام‌سازی، جداره‌سازی و بام‌اندود دو آب انبار تاریخی که در مسیر گردشگری واقع شدند، نیز در دستور کار است.

صالحی اعتبار این طرح را بیش از ۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به‌صورت اسناد خزانه اسلامی اعلام کرد و افزود: مرحله نخست بهسازی و زیباسازی منظر فرهنگی خوسف سال قبل با هزینه بیش از ۱۰ میلیارد ریال اجرا شد.

او خاطر نشان کرد: منظر فرهنگی خوسف مربوط به دوره اسلامی است که در سال ۱۴۰۰ به شماره ۳۳۵۷۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072101560
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha