مسجد تاریخی برسیان، قابلیت ثبت جهانی دارد

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از روستای تاریخی برسیان و مسجد تاریخی این روستا، از قابلیت مسجد تاریخی برسیان برای ثبت در میراث جهانی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، علی دارابی امروز ۲۲ مهرماه و در حاشیه بازدید از مسجد تاریخی روستای برسیان در حضور مردم و مسئولان منطقه گفت: مسجد تاریخی برسیان بیش از ۹۵۰ سال قدمت داشته و عظیم و شکوه معماری آن، نشان از تمدن غنی این منطقه دارد.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور ادامه داد: با توجه به کالبد ارزشمند معماری این بنای تاریخی و همچنین تزئینات منحصربه‌فرد آن‌که تاریخ یک هزارساله منطقه را بیان می‌کند، از قابلیت ثبت در میراث جهانی برخوردار است، لذا با هماهنگی معاونت میراث‌فرهنگی کشور و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، کارشناسان یونسکو به‌زودی برای بازدید از این مجموعه ارزشمند و قرار دادن آن در لیست مساجد باقابلیت ثبت جهانی، به این منطقه سفر خواهند کرد.

علی دارابی معاون میراث‌فرهنگی کشور در این بازدید دستور داد تا با هماهنگی شورای روستای برسیان، حفاظت و نگهداری از مسجد تاریخی و کاروانسرای تاریخی برسیان تحت نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان به دهیاری روستای برسیان واگذار شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072201624
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha